Page 1198 - Całość pdf + okładka
P. 1198

Jakie odczynniki, szkło i sprzęt laboratoryjny będą Ci potrzebne do przeprowadzenia
doświadczeń i pomogą znaleźć odpowiedzi na postawione pytania?

W jakiej kolejności będziesz wykonywać poszczególne czynności?

W jaki sposób zaprezentujesz rezultaty swoich badań?

Jakich programów użyjesz do opracowania swoich badań i sporządzenia prezentacji?

Faza III - ustalanie

Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).

Faza IV – wykonanie

Po ustaleniu z uczniami sposobu wykonania praktycznej części zadania, omówieniu
kolejności czynności, można zezwolić uczniom na jego realizację.

Faza V – sprawdzenie          Samoocena     Ocena grupy       Ocena      RAZEM
                              (1 – 5 pkt.)   (1 – 5 pkt.)  nauczyciela
         Kryteria oceny
                                                           (1 – 5 pkt.)
Czy za pomocą zmysłów
i urządzeń dostępnych
w pracowni określono
po 5 właściwości glukozy,
sacharozy, skrobi?

Czy wskazano co najmniej 5
zastosowań różnych cukrów ?
Czy trafnie dobrano tematykę
ćwiczeń?

Czy trafnie dobrano
odczynniki chemiczne?
Czy trafnie dobrano szkło
i sprzęt laboratoryjny?

Czy poprawnie zaplanowano
kolejność czynności?
Czy prawidłowo wskazano
substraty i produkty
fotosyntezy?
   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203