Page 1198 - Całość pdf + okładka
P. 1198
Jakie odczynniki, szkło i sprzęt laboratoryjny będą Ci potrzebne do przeprowadzenia
doświadczeń i pomogą znaleźć odpowiedzi na postawione pytania?
W jakiej kolejności będziesz wykonywać poszczególne czynności?
W jaki sposób zaprezentujesz rezultaty swoich badań?
Jakich programów użyjesz do opracowania swoich badań i sporządzenia prezentacji?
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).
Faza IV – wykonanie
Po ustaleniu z uczniami sposobu wykonania praktycznej części zadania, omówieniu
kolejności czynności, można zezwolić uczniom na jego realizację.
Faza V – sprawdzenie Samoocena Ocena grupy Ocena RAZEM
(1 – 5 pkt.) (1 – 5 pkt.) nauczyciela
Kryteria oceny
(1 – 5 pkt.)
Czy za pomocą zmysłów
i urządzeń dostępnych
w pracowni określono
po 5 właściwości glukozy,
sacharozy, skrobi?
Czy wskazano co najmniej 5
zastosowań różnych cukrów ?
Czy trafnie dobrano tematykę
ćwiczeń?
Czy trafnie dobrano
odczynniki chemiczne?
Czy trafnie dobrano szkło
i sprzęt laboratoryjny?
Czy poprawnie zaplanowano
kolejność czynności?
Czy prawidłowo wskazano
substraty i produkty
fotosyntezy?