Page 1195 - Całość pdf + okładka
P. 1195
Projekt „Gdzie ukryty jest cukier?”
Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu
Cel główny:
Poszerzenie wiedzy na temat pochodzenia, właściwości i znaczenia cukrów dla
organizmów żywych.
Cele operacyjne:
Uczeń:
wymieni nazwy trzech pierwiastków wchodzących w skład cukrów,
dokona podziału cukrów,
wymieni po 2 przykłady każdego z rodzajów cukrów,
wymieni po 5 właściwości glukozy, sacharozy, skrobi,
zapisze równanie reakcji otrzymywania glukozy w procesie fotosyntezy,
przeprowadzi reakcje charakterystyczne dla glukozy,
wykryje glukozę w liściach roślin,
wykryje glukozę w produktach spożywczych,
przeprowadzi reakcję charakterystyczną dla skrobi,
wykryje skrobię w liściach roślin,
wykryje skrobię w produktach spożywczych,
wymieni co najmniej 5 zastosowań cukrów,
obliczy procent danej liczby,
wyznaczy wskazaną wielkość ze wzoru,
zamieni jednostki,
wykona obliczenia praktyczne stosując procenty,
zaprezentuje wyniki doświadczeń i obserwacji,
wyciągnie i zapisze wnioski na podstawie przeprowadzonych doświadczeń,
zaplanuje doświadczenie, w celu zbadania konkretnej właściwości cukru,
wymieni wszystkie substraty i produkty procesu fotosyntezy,