Page 1195 - Całość pdf + okładka
P. 1195

Projekt „Gdzie ukryty jest cukier?”

                  Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu

Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 4 tygodnie

Cele projektu

Cel główny:
       Poszerzenie wiedzy na temat pochodzenia, właściwości i znaczenia cukrów dla
       organizmów żywych.

Cele operacyjne:
Uczeń:

       wymieni nazwy trzech pierwiastków wchodzących w skład cukrów,
       dokona podziału cukrów,
       wymieni po 2 przykłady każdego z rodzajów cukrów,
       wymieni po 5 właściwości glukozy, sacharozy, skrobi,
       zapisze równanie reakcji otrzymywania glukozy w procesie fotosyntezy,
       przeprowadzi reakcje charakterystyczne dla glukozy,
       wykryje glukozę w liściach roślin,
       wykryje glukozę w produktach spożywczych,
       przeprowadzi reakcję charakterystyczną dla skrobi,
       wykryje skrobię w liściach roślin,
       wykryje skrobię w produktach spożywczych,
       wymieni co najmniej 5 zastosowań cukrów,
       obliczy procent danej liczby,
       wyznaczy wskazaną wielkość ze wzoru,
       zamieni jednostki,
       wykona obliczenia praktyczne stosując procenty,
       zaprezentuje wyniki doświadczeń i obserwacji,
       wyciągnie i zapisze wnioski na podstawie przeprowadzonych doświadczeń,
       zaplanuje doświadczenie, w celu zbadania konkretnej właściwości cukru,
       wymieni wszystkie substraty i produkty procesu fotosyntezy,
   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200