Page 1196 - Całość pdf + okładka
P. 1196
wskaże organ rośliny, który przeprowadza fotosyntezę,
wskaże organellum komórkowe, w którym zachodzi proces fotosyntezy,
zapisze słownie równanie procesu fotosyntezy,
wskaże konsekwencje zdrowotne nadmiernej ilości cukrów w diecie,
scharakteryzuje choroby: próchnica zębów, otyłość i cukrzyca,
określi czynności niezbędne do wykonania badania poziomu cukru we krwi za pomocą
glukometru,
zinterpretuje wynik przeprowadzonego badania,
będzie współpracował w grupie,
wykona prezentację multimedialną na temat: „Gdzie ukryty jest cukier?”
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych
Chemia:
Skład pierwiastkowy cukrów.
Podział węglowodanów (cukrów).
Przykłady cukrów prostych, dwucukrów, wielocukrów.
Glukoza jako produkt fotosyntezy.
Właściwości glukozy, sacharozy, skrobi.
Glukoza jako surowiec energetyczny.
Reakcja charakterystyczne dla cukrów prostych.
Wykrywanie glukozy w produktach spożywczych.
Występowanie skrobi w przyrodzie.
Doświadczalne wykrywanie glukozy i skrobi w produktach spożywczych.
Biologia:
Proces fotosyntezy.
Rola węglowodanów w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.
Choroby będące wynikiem spożywania nadmiaru cukrów zawartych w pokarmach,
np. próchnica zębów, otyłość, cukrzyca.
Przyrząd do pomiaru cukru we krwi – glukometr.
Matematyka:
Obliczanie procentu danej liczby.
Procenty w obliczeniach stosowanych w rozwiązywania problemów w kontekście
praktycznym.
Wyznaczanie wskazanej wielkość ze wzoru chemicznego.
Zamiana jednostek masy, objętości.