Page 1196 - Całość pdf + okładka
P. 1196

wskaże organ rośliny, który przeprowadza fotosyntezę,
       wskaże organellum komórkowe, w którym zachodzi proces fotosyntezy,
       zapisze słownie równanie procesu fotosyntezy,
       wskaże konsekwencje zdrowotne nadmiernej ilości cukrów w diecie,
       scharakteryzuje choroby: próchnica zębów, otyłość i cukrzyca,
       określi czynności niezbędne do wykonania badania poziomu cukru we krwi za pomocą
       glukometru,
       zinterpretuje wynik przeprowadzonego badania,
       będzie współpracował w grupie,
       wykona prezentację multimedialną na temat: „Gdzie ukryty jest cukier?”

Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych

Chemia:
       Skład pierwiastkowy cukrów.
       Podział węglowodanów (cukrów).
       Przykłady cukrów prostych, dwucukrów, wielocukrów.
       Glukoza jako produkt fotosyntezy.
       Właściwości glukozy, sacharozy, skrobi.
       Glukoza jako surowiec energetyczny.
       Reakcja charakterystyczne dla cukrów prostych.
       Wykrywanie glukozy w produktach spożywczych.
       Występowanie skrobi w przyrodzie.
       Doświadczalne wykrywanie glukozy i skrobi w produktach spożywczych.

Biologia:
       Proces fotosyntezy.
       Rola węglowodanów w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.
       Choroby będące wynikiem spożywania nadmiaru cukrów zawartych w pokarmach,
       np. próchnica zębów, otyłość, cukrzyca.
       Przyrząd do pomiaru cukru we krwi – glukometr.

Matematyka:
       Obliczanie procentu danej liczby.
       Procenty w obliczeniach stosowanych w rozwiązywania problemów w kontekście
       praktycznym.
       Wyznaczanie wskazanej wielkość ze wzoru chemicznego.
       Zamiana jednostek masy, objętości.
   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201