Page 1089 - Całość pdf + okładka
P. 1089

i możliwość uzupełniania braków w ciągu trzech dni. Jednocześnie przedstawi jasne
wyjaśnienie powodów niedotrzymania terminu na forum grupy w obecności nauczyciela.

Wykonujący projekt (uczniowie)  Prowadzący projekt (nauczyciel)

                                ………………………………….

…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….

2. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.
    Działania uczniów:
         uczniowie dzielą się na 4 grupy, po dwie grupy do jednego zadania,
         sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
         ich realizacji,
         wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami a grupą,
         uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
         zobowiązują się do terminowego wywiązywania z pojętych prac,
         wywieszają opracowany terminarz w pracowni geograficznej i matematycznej.

3. Realizacja działań grup zadaniowych.

    Zadanie 1
    Konstruowanie horyzontarium Gr I i Gr II

    Etap 1
    Obserwacja Słońca w dniu równonocy jesiennej lub najbliższym
    słonecznym dniu.

    Czynności:
1. Przygotowanie miejsca obserwacji za pomocą gnomonu w dniach poprzedzających

    równonoc jesienną.

Uczniowie przygotowują pręt o właściwej długości tak, aby gnomon miał wysokość 1m,
kątomierz szkolny, cyrkiel szkolny, taśmę mierniczą. Wybierają miejsce obserwacji na
   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094