Page 1089 - Całość pdf + okładka
P. 1089
i możliwość uzupełniania braków w ciągu trzech dni. Jednocześnie przedstawi jasne
wyjaśnienie powodów niedotrzymania terminu na forum grupy w obecności nauczyciela.
Wykonujący projekt (uczniowie) Prowadzący projekt (nauczyciel)
………………………………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
2. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.
Działania uczniów:
uczniowie dzielą się na 4 grupy, po dwie grupy do jednego zadania,
sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
ich realizacji,
wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami a grupą,
uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
zobowiązują się do terminowego wywiązywania z pojętych prac,
wywieszają opracowany terminarz w pracowni geograficznej i matematycznej.
3. Realizacja działań grup zadaniowych.
Zadanie 1
Konstruowanie horyzontarium Gr I i Gr II
Etap 1
Obserwacja Słońca w dniu równonocy jesiennej lub najbliższym
słonecznym dniu.
Czynności:
1. Przygotowanie miejsca obserwacji za pomocą gnomonu w dniach poprzedzających
równonoc jesienną.
Uczniowie przygotowują pręt o właściwej długości tak, aby gnomon miał wysokość 1m,
kątomierz szkolny, cyrkiel szkolny, taśmę mierniczą. Wybierają miejsce obserwacji na