Page 34 - Całość pdf + okładka
P. 34
wzajemne relacje przyroda-człowiek; wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne warunków
środowiska przyrodniczego oraz działalności człowieka na Ziemi.
III. Stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce.
Uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności geograficzne w celu lepszego rozumienia
współczesnego świata i swojego w nim miejsca; stosuje wiadomości i umiejętności
geograficzne w życiu codziennym, m.in. w racjonalnym wykorzystaniu zasobów
środowiska.
IV. Kształtowanie postaw.
Uczeń rozwija w sobie: ciekawość świata poprzez zainteresowanie własnym regionem,
Polską, Europą i światem; świadomość wartości i poczucie odpowiedzialności za
środowisko przyrodnicze i kulturowe własnego regionu i Polski; patriotyzm i poczucie
tożsamości (lokalnej, regionalnej, narodowej) przy jednoczesnym poszanowaniu innych
narodów i społeczności – ich systemów wartości i sposobów życia.
Główne cele kształcenia (informatyka):
I. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie sieci
komputerowej; komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-
komunikacyjnych.
II. Wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł;
opracowywanie za pomocą komputera: rysunków, tekstów, danych liczbowych,
motywów, animacji, prezentacji multimedialnych.
III. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera,
z zastosowaniem podejścia algorytmicznego.
IV. Wykorzystanie komputera oraz programów i gier edukacyjnych do poszerzania wiedzy
i umiejętności z różnych dziedzin oraz do rozwijania zainteresowań.
V. Ocena zagrożeń i ograniczeń, docenianie społecznych aspektów rozwoju i zastosowań
informatyki.
Główne cele kształcenia (matematyka):
I. Przyswojenie przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad,
teorii i praktyk.
II. Zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości
podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
III. Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
funkcjonowanie we współczesnym świecie.
Rozwijanie kompetencji społecznych i kluczowych:
1. Dobra organizacja pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
2. Uświadomienie właściwego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz
postawy dociekliwości.
3. Kształtowanie aktywnej i twórczej postawy wobec problemów i zadań.
4. Poszerzanie umiejętności prowadzenia dyskusji, precyzyjnego formułowania wniosków,
problemów i argumentowania.