Page 34 - Całość pdf + okładka
P. 34

wzajemne relacje przyroda-człowiek; wyjaśnia zróżnicowanie przestrzenne warunków
     środowiska przyrodniczego oraz działalności człowieka na Ziemi.

III. Stosowanie wiedzy i umiejętności geograficznych w praktyce.

     Uczeń wykorzystuje wiedzę i umiejętności geograficzne w celu lepszego rozumienia
     współczesnego świata i swojego w nim miejsca; stosuje wiadomości i umiejętności
     geograficzne w życiu codziennym, m.in. w racjonalnym wykorzystaniu zasobów
     środowiska.

IV. Kształtowanie postaw.

     Uczeń rozwija w sobie: ciekawość świata poprzez zainteresowanie własnym regionem,
     Polską, Europą i światem; świadomość wartości i poczucie odpowiedzialności za
     środowisko przyrodnicze i kulturowe własnego regionu i Polski; patriotyzm i poczucie
     tożsamości (lokalnej, regionalnej, narodowej) przy jednoczesnym poszanowaniu innych
     narodów i społeczności – ich systemów wartości i sposobów życia.

Główne cele kształcenia (informatyka):

I. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie sieci
     komputerowej; komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno-
     komunikacyjnych.

II. Wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł;
     opracowywanie za pomocą komputera: rysunków, tekstów, danych liczbowych,
     motywów, animacji, prezentacji multimedialnych.

III. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera,
     z zastosowaniem podejścia algorytmicznego.

IV. Wykorzystanie komputera oraz programów i gier edukacyjnych do poszerzania wiedzy
     i umiejętności z różnych dziedzin oraz do rozwijania zainteresowań.

V. Ocena zagrożeń i ograniczeń, docenianie społecznych aspektów rozwoju i zastosowań
     informatyki.

Główne cele kształcenia (matematyka):

I. Przyswojenie przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad,
     teorii i praktyk.

II. Zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości
     podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.

III. Kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
     funkcjonowanie we współczesnym świecie.

Rozwijanie kompetencji społecznych i kluczowych:

1. Dobra organizacja pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości.

2. Uświadomienie właściwego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz
    postawy dociekliwości.

3. Kształtowanie aktywnej i twórczej postawy wobec problemów i zadań.

4. Poszerzanie umiejętności prowadzenia dyskusji, precyzyjnego formułowania wniosków,
    problemów i argumentowania.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39