Page 33 - Całość pdf + okładka
P. 33
V. Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka.
Uczeń analizuje związek pomiędzy własnym postępowaniem a zachowaniem zdrowia
(prawidłowa dieta, aktywność ruchowa, badania profilaktyczne) oraz rozpoznaje sytuacje
wymagające konsultacji lekarskiej; rozumie znaczenie krwiodawstwa i transplantacji
narządów.
Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (chemia):
I. Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem
technologii informacyjno-komunikacyjnych.
II. Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
Uczeń opisuje właściwości substancji i wyjaśnia przebieg prostych procesów
chemicznych; zna związek właściwości różnorodnych substancji z ich zastosowaniami
i ich wpływ na środowisko naturalne; wykonuje proste obliczenia dotyczące praw
chemicznych.
III. Opanowanie czynności praktycznych.
Uczeń bezpiecznie posługuje się prostym sprzętem laboratoryjnym i podstawowymi
odczynnikami chemicznymi; projektuje i przeprowadza proste doświadczenia
chemiczne.
Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (fizyka):
I. Wykorzystanie wielkości fizycznych do opisu poznanych zjawisk lub rozwiązania prostych
zadań obliczeniowych.
II. Przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie wniosków z otrzymanych wyników.
III. Wskazywanie w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą
poznanych praw i zależności fizycznych.
IV. Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy przeczytanych tekstów (w tym
popularno-naukowych).
Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (geografia):
I. Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej.
Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map,
fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz
technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania
i prezentowania informacji geograficznych.
II. Identyfikowanie związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów.
Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem geograficznym w toku opisywania oraz
wyjaśniania zjawisk i procesów zachodzących w środowisku geograficznym; identyfikuje
związki i zależności w środowisku przyrodniczym, gospodarce i życiu społecznym
w różnych skalach przestrzennych (lokalnej, regionalnej, krajowej, globalnej); rozumie