Page 33 - Całość pdf + okładka
P. 33

V. Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka.
     Uczeń analizuje związek pomiędzy własnym postępowaniem a zachowaniem zdrowia
     (prawidłowa dieta, aktywność ruchowa, badania profilaktyczne) oraz rozpoznaje sytuacje
     wymagające konsultacji lekarskiej; rozumie znaczenie krwiodawstwa i transplantacji
     narządów.

Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (chemia):

I. Pozyskiwanie, przetwarzanie i tworzenie informacji.
     Uczeń pozyskuje i przetwarza informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem
     technologii informacyjno-komunikacyjnych.

II. Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów.
     Uczeń opisuje właściwości substancji i wyjaśnia przebieg prostych procesów
     chemicznych; zna związek właściwości różnorodnych substancji z ich zastosowaniami
     i ich wpływ na środowisko naturalne; wykonuje proste obliczenia dotyczące praw
     chemicznych.

III. Opanowanie czynności praktycznych.
     Uczeń bezpiecznie posługuje się prostym sprzętem laboratoryjnym i podstawowymi
     odczynnikami chemicznymi; projektuje i przeprowadza proste doświadczenia
     chemiczne.

Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (fizyka):
I. Wykorzystanie wielkości fizycznych do opisu poznanych zjawisk lub rozwiązania prostych

     zadań obliczeniowych.
II. Przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie wniosków z otrzymanych wyników.
III. Wskazywanie w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą

     poznanych praw i zależności fizycznych.
IV. Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy przeczytanych tekstów (w tym

     popularno-naukowych).

Główne cele kształcenia – wymagania ogólne (geografia):
I. Korzystanie z różnych źródeł informacji geograficznej.

     Uczeń dokonuje obserwacji i pomiarów w terenie; potrafi korzystać z planów, map,
     fotografii, rysunków, wykresów, danych statystycznych, tekstów źródłowych oraz
     technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu gromadzenia, przetwarzania
     i prezentowania informacji geograficznych.
II. Identyfikowanie związków i zależności oraz wyjaśnianie zjawisk i procesów.
     Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem geograficznym w toku opisywania oraz
     wyjaśniania zjawisk i procesów zachodzących w środowisku geograficznym; identyfikuje
     związki i zależności w środowisku przyrodniczym, gospodarce i życiu społecznym
     w różnych skalach przestrzennych (lokalnej, regionalnej, krajowej, globalnej); rozumie
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38