Page 1168 - Całość pdf + okładka
P. 1168

Projekt „Metale wokół nas”

                  Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu

Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 4 tygodnie

Cele projektu

Cel główny:
       Poszerzenie wiedzy na temat właściwości fizycznych i chemicznych metali
       występujących w naszym otoczeniu i znajdujących powszechne zastosowanie.
       Wyjaśnianie wybranych, obserwowanych na co dzień zjawisk fizycznych
       i chemicznych.

Cele operacyjne:
Uczeń:

       wymieni co najmniej 7 metali znajdujących zastosowanie w życiu codziennym,
       wymieni co najmniej 5 właściwości fizycznych metali,
       wyjaśni, na czym polega proces korozji i pasywacji,
       rozróżni wybrane metale na podstawie ich właściwości fizykochemicznych,
       wymieni co najmniej 4 właściwości fizyczne różnych metali znajdujących zastosowanie
       w życiu codziennym,
       porówna aktywność chemiczną metali,
       wyszuka informacje o wybranych metalach,
       opisze zjawisko rozszerzalności temperaturowej ciał stałych,
       wymieni przykłady występowania zjawiska rozszerzalności temperaturowej metali,
       wyjaśni zjawisko przewodnictwa prądu elektrycznego i ciepła w metalach,
       wskaże trzy przykłady zastosowania przewodników ciepła w życiu codziennym,
       wskaże trzy przykłady zastosowania przewodników prądu elektrycznego w życiu
       codziennym,
       wyjaśni, jakie jest oddziaływanie magnesów na metale,
       poda co najmniej dwa przykłady wykorzystania oddziaływania magnesu na żelazo,
       poda po jednym przykładzie zastosowania metali o niskiej i wysokiej temperaturze
       topnienia,
       poda po jednym przykładzie zastosowania metali o dużej i małej gęstości,
   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173