Page 1168 - Całość pdf + okładka
P. 1168
Projekt „Metale wokół nas”
Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie gimnazjum
Czas realizacji: 4 tygodnie
Cele projektu
Cel główny:
Poszerzenie wiedzy na temat właściwości fizycznych i chemicznych metali
występujących w naszym otoczeniu i znajdujących powszechne zastosowanie.
Wyjaśnianie wybranych, obserwowanych na co dzień zjawisk fizycznych
i chemicznych.
Cele operacyjne:
Uczeń:
wymieni co najmniej 7 metali znajdujących zastosowanie w życiu codziennym,
wymieni co najmniej 5 właściwości fizycznych metali,
wyjaśni, na czym polega proces korozji i pasywacji,
rozróżni wybrane metale na podstawie ich właściwości fizykochemicznych,
wymieni co najmniej 4 właściwości fizyczne różnych metali znajdujących zastosowanie
w życiu codziennym,
porówna aktywność chemiczną metali,
wyszuka informacje o wybranych metalach,
opisze zjawisko rozszerzalności temperaturowej ciał stałych,
wymieni przykłady występowania zjawiska rozszerzalności temperaturowej metali,
wyjaśni zjawisko przewodnictwa prądu elektrycznego i ciepła w metalach,
wskaże trzy przykłady zastosowania przewodników ciepła w życiu codziennym,
wskaże trzy przykłady zastosowania przewodników prądu elektrycznego w życiu
codziennym,
wyjaśni, jakie jest oddziaływanie magnesów na metale,
poda co najmniej dwa przykłady wykorzystania oddziaływania magnesu na żelazo,
poda po jednym przykładzie zastosowania metali o niskiej i wysokiej temperaturze
topnienia,
poda po jednym przykładzie zastosowania metali o dużej i małej gęstości,