Page 1172 - Całość pdf + okładka
P. 1172
Faza III – ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania, należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów przyjęła)
inne rozwiązanie – korzystniejsze i możliwe do wykonania (za A. Brejnakiem).
Faza IV – wykonanie
Po ustaleniu z uczniami sposobu wykonania praktycznej części zadania, omówieniu
kolejności czynności, można zezwolić uczniom na jego realizację.
Faza V – sprawdzenie Samoocena Ocena grupy Ocena RAZEM
(1 – 5 pkt.) (1 – 5 pkt.) nauczyciela
Kryteria oceny (1 – 5 pkt.)
Czy za pomocą zmysłów
i urządzeń dostępnych
w pracowni określono co
najmniej 5 cech fizycznych
metali?
Czy wskazano co najmniej 4
właściwości fizyczne różnych
metali znajdujących
zastosowanie w życiu
codziennym?
Czy wybrano odpowiednie
urządzenie do pomiaru
gęstości metali?
Czy wybrano odpowiednie
pomoce do pokazu zjawiska
rozszerzalności
temperaturowej metali?
Czy zademonstrowano
zjawisko rozszerzalności
temperaturowej metali?
Czy zademonstrowano zasadę
działania bimetalu?
Czy zbudowany obwód
elektryczny wykazał
przewodnictwo elektryczne
metali?