Page 1104 - Całość pdf + okładka
P. 1104
2. Opracowanie zebranych informacji.
Geografia:
Uczniowie wykonują tabelę – zestawienie surowców skalnych/mineralnych, miejsce
występowania w regionie i rodzaj gleby
Lp. Rodzaj surowców Miejsce występowania Rodzaj gleby
skalnych lub mineralnych surowców
Biologia:
Dokumentacja fotograficzna gatunków chronionych lub zielnik zebranych
i oznaczonych porostów.
Dziennik obserwacji hodowli dżdżownic – notowanie spostrzeżeń i wyciąganie
wniosków. Dziennik obserwacji hodowli ślimaków – notowanie spostrzeżeń
i wyciąganie wniosków.
Zadanie 2
Wykonanie tablicy/planszy „Co kryje Ziemia?”, zielnika porostów i prezentacji
multimedialnej „Jak skała zmienia się w glebę?”
Czynności:
1. Wybór materiałów niezbędnych do wykonania tablicy/planszy i okazów do wykonania
zielnika. Poszukiwanie, selekcjonowanie i gromadzenie informacji oraz wykorzystanie
materiałów własnych (np. zdjęć) do wykonania prezentacji multimedialnej.
Uczniowie wykorzystują zebrane okazy skał /minerałów. Do każdego wybranego okazu
dobierają określony rodzaj skały. Wykonują schematyczny rysunek profilu glebowego
właściwy dla konkretnego typu gleby.
Tablica powinna zawierać naturalne okazy z dokładnym opisem, co to jest i skąd pochodzi,
itp.
Podsumowanie projektu
1. Prezentacja projektu.
2. Ocena projektu (arkusz oceny projektu).