Page 1102 - Całość pdf + okładka
P. 1102
8. Konsekwencje wynikające z niedotrzymania terminu: w przypadku jednorazowego
niedotrzymania terminu przedstawiania efektów pracy uczeń otrzyma ustne upomnienie
i możliwość uzupełniania braków w ciągu trzech dni. Jednocześnie przedstawi jasne
wyjaśnienie powodów niedotrzymania terminu na forum grupy w obecności nauczyciela.
9. Wykonujący projekt (uczniowie) Prowadzący projekt (nauczyciel)
………………………………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
…………………………………… - …………….
2. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.
Działania uczniów:
uczniowie dzielą się na 5 - 6-osobowe grupy, wszystkie grupy wykonują te same
zadania,
sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
ich realizacji,
wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami a grupą,
uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
zobowiązują się do terminowego wywiązywania z podjętych prac,
wywieszają opracowany terminarz w pracowni geograficznej, fizycznej i biologicznej.
3. Realizacja działań grup zadaniowych.
Zadanie 1
Przygotowanie materiałów do wykonania tablicy/planszy „Co kryje ziemia?”
i wykonania zielnika porostów oraz przygotowania prezentacji multimedialnej
„Jak skała zmienia się w glebę?” (należy zwrócić uwagę na zbieranie gatunków
porostów nie objętych ochroną).
Etap 1
Zebranie materiału do badań i hodowli.
Czynności:
1. Wybór miejsc obserwacji i zaplanowanie trasy wycieczki lub rajdu.
Uczniowie na podstawie map geologicznych, topograficznych i ogólnogeograficznych
opracowują trasę wycieczki lub rajdu w celu zebrania różnorodnych okazów: