Page 1107 - Całość pdf + okładka
P. 1107
Projekt „Woda źródło życia
i zniszczenia”
Adresaci projektu: uczniowie klas I – III gimnazjum.
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów.
Czas realizacji: 3 miesiące, np. marzec – maj.
Miejsce realizacji:
a) zajęcia w terenie:
Uczeń:
wskaże przykłady erozyjnej i akumulacyjnej działalności wód płynących,
omówi przykłady form powstałych w wyniku wietrzenia chemicznego,
poda przykłady ekosystemów wodnych w najbliższej okolicy,
odczyta na podstawie odwiertu lub odkrywki przebieg wydarzeń geomorfologicznych
w dolinie rzecznej,
zmierzy lub odczyta z istniejącego wodowskazu stan wody w najbliższej rzece,
b) zajęcia w pracowni geograficznej, biologicznej, fizycznej i chemicznej.
Cele projektu
Cel główny
Wskazywanie przykładów pozytywnej i negatywnej roli wody w przyrodzie.
Cele szczegółowe
Uczeń:
poda i nazwie co najmniej dwie formy erozyjnej działalności wód płynących
w najbliższej okolicy,
wskaże i nazwie co najmniej dwie formy akumulacyjnej działalności wód płynących
w najbliższej okolicy,
omówi zjawiska zachodzące w poszczególnych odcinkach rzeki,
wymieni co najmniej dwie formy krasu powierzchniowego i podziemnego,
poda przykłady skutków wietrzenia mechanicznego,
odczyta, na podstawie odwiertu lub odkrywki, przebieg wydarzeń geomorfologicznych
w dolinie rzecznej,
zapozna się ze stanem wody w najbliższej rzece,
oceni stopień zagrożenia powodziami w najbliższej okolicy,

