Page 1107 - Całość pdf + okładka
P. 1107

Projekt „Woda źródło życia
                 i zniszczenia”

Adresaci projektu: uczniowie klas I – III gimnazjum.
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów.
Czas realizacji: 3 miesiące, np. marzec – maj.

Miejsce realizacji:
     a) zajęcia w terenie:

Uczeń:
         wskaże przykłady erozyjnej i akumulacyjnej działalności wód płynących,
         omówi przykłady form powstałych w wyniku wietrzenia chemicznego,
         poda przykłady ekosystemów wodnych w najbliższej okolicy,
         odczyta na podstawie odwiertu lub odkrywki przebieg wydarzeń geomorfologicznych
         w dolinie rzecznej,
         zmierzy lub odczyta z istniejącego wodowskazu stan wody w najbliższej rzece,

     b) zajęcia w pracowni geograficznej, biologicznej, fizycznej i chemicznej.

Cele projektu

Cel główny
    Wskazywanie przykładów pozytywnej i negatywnej roli wody w przyrodzie.

Cele szczegółowe
Uczeń:

       poda i nazwie co najmniej dwie formy erozyjnej działalności wód płynących
       w najbliższej okolicy,
       wskaże i nazwie co najmniej dwie formy akumulacyjnej działalności wód płynących
       w najbliższej okolicy,
       omówi zjawiska zachodzące w poszczególnych odcinkach rzeki,
       wymieni co najmniej dwie formy krasu powierzchniowego i podziemnego,
       poda przykłady skutków wietrzenia mechanicznego,
       odczyta, na podstawie odwiertu lub odkrywki, przebieg wydarzeń geomorfologicznych
       w dolinie rzecznej,
       zapozna się ze stanem wody w najbliższej rzece,
       oceni stopień zagrożenia powodziami w najbliższej okolicy,
   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112