Page 1109 - Całość pdf + okładka
P. 1109
Fazy realizacji projektu
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Pogadanka na temat rodzajów wód występujących w Polsce i roli wody w przyrodzie i życiu
człowieka. Zasugerowanie problemów do rozwiązania.
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy mózgów“. Uczniowie zapisują swoje
pomysły na tablicy, a następnie weryfikują je biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność,
materiały. Po burzliwej dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie
przerodziła się w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów.
Przypomina, że zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.
Faza III
Realizacja projektów .
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu.
Wzór kontraktu
………………………..……………….
Miejscowość, data
Kontrakt
1. Umowę zawarto w dniu …………………………………………………………. między
nauczycielem ……………………………………………………..…………………
a uczniami klasy …………. reprezentowanymi przez liderów grup.
2. Uczniowie przyjmują temat projektu
…………………………………………….………………………………………………
……………………………… do wykonania w formie:
………………………………………………………………………………………………
3. Termin zakończenia projektu:
……………………………………………………………………………………….
4. Uczniowie zobowiązują się do zaprezentowania projektu (miejsce)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………. w dniu …………………………………………. .
5. Uczniowie zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa i sprawiedliwego podziału
obowiązków w pracach nad projektem.
6. Uczniowie znają i zgadzają się z kryteriami oceny projektu.
7. Nauczyciel zobowiązuje się do opieki merytorycznej nad uczniami w formie konsultacji,
ćwiczeń, wycieczek w terminie ustalonym z realizatorami projektu.