Page 1113 - Całość pdf + okładka
P. 1113

2. Obserwacja organizmów żyjących w wybranym środowisku wodnym.

uczniowie opisują zaobserwowane organizmy,

pobierają próbki wody i przeprowadzają obserwacje mikroskopowe w celu
rozpoznania mikroorganizmów, składników planktonu,

poszukują informacji w różnych źródłach na temat organizmów zamieszkujących
wybrany zbiornik wodny, których nie udało się zaobserwować w terenie,

tworzą sieć pokarmową badanego zbiornika.

obserwacje mikroskopowe próbek wody w celu rozpoznania mikroorganizmów -
składników planktonu (pobranie próbek wody z różnorodnych miejsc, zapoznanie się
ze skalą stopnia czystości wód aktualną – pięciociostopniową).

3. Dokumentowanie działań.
Uczniowie dokumentują prowadzone działania poprzez:

         dokładne opisy zaobserwowanych organizmów (oznaczanie roślin i zwierząt),
         wykonywanie zdjęć,
         opracowanie zebranego materiału do monografii badanego terenu.

    Zadanie 4
    Gospodarcze wykorzystanie energii wód Gr. IV

Uczniowie:

1. Odszukują informację na temat zasady działania, rodzajów hydroelektrowni oraz ich
    mocy.

2. Przygotowują informacje na temat hydroelektrowni działającej w najbliższej okolicy.
3. Budują model elektrowni wodnej.
4. Planują doświadczenie prowadzące do wyznaczenia mocy zbudowanego modelu

    elektrowni.
5. Zapisują wyniki pomiarów w tabeli:
6. Tabela pomiarów:

Nr pomiaru   V [m3]  t [s]      h[m]
         1           np. 1 min
         2                      Wysokość, na
         3                      której
         śr                     zamontowano
                                kranik
   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118