Page 1113 - Całość pdf + okładka
P. 1113
2. Obserwacja organizmów żyjących w wybranym środowisku wodnym.
uczniowie opisują zaobserwowane organizmy,
pobierają próbki wody i przeprowadzają obserwacje mikroskopowe w celu
rozpoznania mikroorganizmów, składników planktonu,
poszukują informacji w różnych źródłach na temat organizmów zamieszkujących
wybrany zbiornik wodny, których nie udało się zaobserwować w terenie,
tworzą sieć pokarmową badanego zbiornika.
obserwacje mikroskopowe próbek wody w celu rozpoznania mikroorganizmów -
składników planktonu (pobranie próbek wody z różnorodnych miejsc, zapoznanie się
ze skalą stopnia czystości wód aktualną – pięciociostopniową).
3. Dokumentowanie działań.
Uczniowie dokumentują prowadzone działania poprzez:
dokładne opisy zaobserwowanych organizmów (oznaczanie roślin i zwierząt),
wykonywanie zdjęć,
opracowanie zebranego materiału do monografii badanego terenu.
Zadanie 4
Gospodarcze wykorzystanie energii wód Gr. IV
Uczniowie:
1. Odszukują informację na temat zasady działania, rodzajów hydroelektrowni oraz ich
mocy.
2. Przygotowują informacje na temat hydroelektrowni działającej w najbliższej okolicy.
3. Budują model elektrowni wodnej.
4. Planują doświadczenie prowadzące do wyznaczenia mocy zbudowanego modelu
elektrowni.
5. Zapisują wyniki pomiarów w tabeli:
6. Tabela pomiarów:
Nr pomiaru V [m3] t [s] h[m]
1 np. 1 min
2 Wysokość, na
3 której
śr zamontowano
kranik