Page 1116 - Całość pdf + okładka
P. 1116
Projekt „Wszechobecny ruch?”
Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu
Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie klasy I gimnazjum
Czas realizacji: 3 tygodnie
Cele projektu
Cel główny:
Badanie ruchu różnych ciał w otoczeniu ucznia.
Matematyczny opis ruchów.
Cele operacyjne:
Uczeń:
wskaże w najbliższym otoczeniu przykłady ruchów ciał,
odróżni tor ruchu od drogi przebytej przez ciało,
odróżni ruchy prostoliniowe od krzywoliniowych,
rozpozna ruch jednostajny,
rozpozna ruch przyspieszony,
opisze wielkości fizyczne: przemieszczenie, szybkość, prędkość i czas trwania ruchu,
wymieni symbole i jednostki, w jakich wyraża się ww. wielkości opisujące ruch,
przeliczy jednostki tych samych wielkości fizycznych,
zaplanuje i wykona doświadczenie badające ruch jednostajny lub jednostajnie
przyspieszony prostoliniowy,
sporządzi wykresy zależności s(t), v(t) i a(t), na podstawie wyników pomiarów stosując
arkusz kalkulacyjny,
odczyta z wykresu drogę, szybkość i czas,
wyjaśni pojęcie przyspieszenia,
poda wymiar przyspieszenia na podstawie jednostek układu SI,
określi cechy przyspieszenia jako wektora,
przedstawi wyniki pomiarów w tabeli,
zamieni jednostki,
obliczy średnią arytmetyczną,
zaokrągli wyniki.