Page 1116 - Całość pdf + okładka
P. 1116

Projekt „Wszechobecny ruch?”

                    Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu

Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupach
Adresaci projektu: uczniowie klasy I gimnazjum
Czas realizacji: 3 tygodnie

Cele projektu

Cel główny:
Badanie ruchu różnych ciał w otoczeniu ucznia.
Matematyczny opis ruchów.

Cele operacyjne:
Uczeń:

       wskaże w najbliższym otoczeniu przykłady ruchów ciał,
       odróżni tor ruchu od drogi przebytej przez ciało,
       odróżni ruchy prostoliniowe od krzywoliniowych,
       rozpozna ruch jednostajny,
       rozpozna ruch przyspieszony,
       opisze wielkości fizyczne: przemieszczenie, szybkość, prędkość i czas trwania ruchu,
       wymieni symbole i jednostki, w jakich wyraża się ww. wielkości opisujące ruch,
       przeliczy jednostki tych samych wielkości fizycznych,
       zaplanuje i wykona doświadczenie badające ruch jednostajny lub jednostajnie
       przyspieszony prostoliniowy,
       sporządzi wykresy zależności s(t), v(t) i a(t), na podstawie wyników pomiarów stosując
       arkusz kalkulacyjny,
       odczyta z wykresu drogę, szybkość i czas,
     wyjaśni pojęcie przyspieszenia,
     poda wymiar przyspieszenia na podstawie jednostek układu SI,
     określi cechy przyspieszenia jako wektora,
     przedstawi wyniki pomiarów w tabeli,
     zamieni jednostki,
     obliczy średnią arytmetyczną,
     zaokrągli wyniki.
   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121