Page 1117 - Całość pdf + okładka
P. 1117
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych
Fizyka:
Ruch i spoczynek.
Tor ruchu i droga.
Ruch prostoliniowy i krzywoliniowy.
Szybkość i prędkość.
Ruch jednostajny i zmienny.
Przyspieszenie.
Jednostki drogi, czasu, szybkości i przyspieszenia.
Matematyka:
Średnia arytmetyczna.
Przedstawianie uzyskanych pomiarów na osiach układu współrzędnych.
Zamiana jednostek.
Zbieranie i porządkowanie danych.
Informatyka:
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych.
Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego.
Fazy realizacji projektu
Faza I – informacje
Pytania prowadzące:
Co to znaczy, że ciało jest w ruchu?
Z jakimi ruchami ciał spotykamy się na co dzień?
Za pomocą jakich wielkości fizycznych opisujemy ruch ciała?
W jakich jednostkach wyraża się te wielkości fizyczne?
Jakie przyrządy służą do pomiaru tych wielkości?
Co to znaczy, że ruch jest prostoliniowy?
Co to znaczy, że ruch jest krzywoliniowy?
Co to znaczy, że ruch jest jednostajny?
Co to znaczy, że ruch jest jednostajnie przyspieszony?
Co zmienia się w ruchu zmiennym?
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
np. rower, piłeczka, itp.
stopery (np. w telefonach komórkowych),
taśmy miernicze,
kalkulatory,
można zastosować Interfejs Cobra 4 – Zestaw ruch w celu wyznaczenia wszystkich
niezbędnych wielkości.