Page 1118 - Całość pdf + okładka
P. 1118

Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:

       Jaki przykład ruchu będzie najłatwiej zbadać i opisać dokonując odpowiednich
       pomiarów?
       Jakie przyrządy i urządzenia będą do tego potrzebne?
       Jakie czynności będziesz wykonywał?
       Jakie wielkości będziesz mierzył?
       Jak powinna wyglądać Twoja tabela pomiarów?
       Z jakich zależności ( wzorów) skorzystasz?
       Jakie wykresy ruchu sporządzisz?
       W jaki sposób zaprezentujesz rezultaty swoich badań?
       Jakich programów użyjesz do opracowania swoich badań i sporządzenia prezentacji?

   Wypełnij poniższą tabelę:  Wykaz materiałów Źródło pozyskania   Wykaz
                                                                   narzędzi
nr Operacja
kol. (Czynność)

 1.

Faza III – ustalanie

Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć
z nim rozmowę, w trakcie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych
odpowiedzi, a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan
czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie
zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób
można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby
grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania.
(za A. Brejnakiem)

Faza IV – wykonanie

Po ustaleniu z uczniami sposobu wykonania praktycznej cześci zadania, omówieniu
kolejności czynności, można zezwolić uczniom na jego reaelizację.

Faza V – sprawdzenie

  Kryteria oceny              Samoocena     Ocena        Ocena     Razem
                               (1-5 pkt.)   grupy     nauczyciela
Czy wybrano
właściwy przykład                          (1-5pkt.)   (1-5pkt.)
ruchu do badania?
   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123