Page 1118 - Całość pdf + okładka
P. 1118
Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:
Jaki przykład ruchu będzie najłatwiej zbadać i opisać dokonując odpowiednich
pomiarów?
Jakie przyrządy i urządzenia będą do tego potrzebne?
Jakie czynności będziesz wykonywał?
Jakie wielkości będziesz mierzył?
Jak powinna wyglądać Twoja tabela pomiarów?
Z jakich zależności ( wzorów) skorzystasz?
Jakie wykresy ruchu sporządzisz?
W jaki sposób zaprezentujesz rezultaty swoich badań?
Jakich programów użyjesz do opracowania swoich badań i sporządzenia prezentacji?
Wypełnij poniższą tabelę: Wykaz materiałów Źródło pozyskania Wykaz
narzędzi
nr Operacja
kol. (Czynność)
1.
Faza III – ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć
z nim rozmowę, w trakcie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych
odpowiedzi, a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan
czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie
zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób
można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby
grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania.
(za A. Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po ustaleniu z uczniami sposobu wykonania praktycznej cześci zadania, omówieniu
kolejności czynności, można zezwolić uczniom na jego reaelizację.
Faza V – sprawdzenie
Kryteria oceny Samoocena Ocena Ocena Razem
(1-5 pkt.) grupy nauczyciela
Czy wybrano
właściwy przykład (1-5pkt.) (1-5pkt.)
ruchu do badania?