Page 1101 - Całość pdf + okładka
P. 1101
Analiza map rozmieszczenia gleb w Polsce i w regionie w celu wykazania zależności
pomiędzy typem gleby a rodzajem skały macierzystej.
Zasugerowanie problemów:
1. Związanego z wpływem podłoża skalnego na typ i właściwości gleby.
2. Związanego z istnieniem saprobiontów i ich znaczeniem w procesie glebotwórczym.
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy mózgów“. Uczniowie zapisują swoje
pomysły na tablicy, a następnie weryfikują je, biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność,
materiały. Po burzliwej dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie
przerodziła się w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów.
Przypomina, że zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.
Faza III
Realizacja projektów
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu.
Wzór kontraktu
………………………..……………….
Miejscowość, data
Kontrakt
1. Umowę zawarto w dniu……………………………………………………………….
między nauczycielem ……………………………………..……………………………
a uczniami klasy …………. reprezentowanymi przez liderów grup.
2. Uczniowie przyjmują temat projektu
…………………………………………….………………………………………………
……………………………… do wykonania w formie:
……………………………………………………………………………………………
3. Termin zakończenia projektu:
……………………………………………………………………………………….
4. Uczniowie zobowiązują się do zaprezentowania projektu (miejsce)
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………. w dniu ………………………...…………. .
5. Uczniowie zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa i sprawiedliwego podziału
obowiązków w pracach nad projektem.
6. Uczniowie znają i zgadzają się z kryteriami oceny projektu.
7. Nauczyciel zobowiązuje się do opieki merytorycznej nad uczniami w formie konsultacji,
ćwiczeń, wycieczek w terminie ustalonym z realizatorami projektu.

