Page 1101 - Całość pdf + okładka
P. 1101

Analiza map rozmieszczenia gleb w Polsce i w regionie w celu wykazania zależności
pomiędzy typem gleby a rodzajem skały macierzystej.
Zasugerowanie problemów:
1. Związanego z wpływem podłoża skalnego na typ i właściwości gleby.
2. Związanego z istnieniem saprobiontów i ich znaczeniem w procesie glebotwórczym.

Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy mózgów“. Uczniowie zapisują swoje
pomysły na tablicy, a następnie weryfikują je, biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność,
materiały. Po burzliwej dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie
przerodziła się w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów.
Przypomina, że zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.

Faza III
Realizacja projektów
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu.

                                               Wzór kontraktu
                                                                  ………………………..……………….
                                                                                         Miejscowość, data

                                                      Kontrakt

1. Umowę zawarto w dniu……………………………………………………………….
     między nauczycielem ……………………………………..……………………………
     a uczniami klasy …………. reprezentowanymi przez liderów grup.

2. Uczniowie przyjmują temat projektu
     …………………………………………….………………………………………………
     ……………………………… do wykonania w formie:
      ……………………………………………………………………………………………

3. Termin zakończenia projektu:
     ……………………………………………………………………………………….

4. Uczniowie zobowiązują się do zaprezentowania projektu (miejsce)
     ………………………………………………………………………………………………
     ………………………………………………. w dniu ………………………...…………. .

5. Uczniowie zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa i sprawiedliwego podziału
     obowiązków w pracach nad projektem.

6. Uczniowie znają i zgadzają się z kryteriami oceny projektu.
7. Nauczyciel zobowiązuje się do opieki merytorycznej nad uczniami w formie konsultacji,

     ćwiczeń, wycieczek w terminie ustalonym z realizatorami projektu.
   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106