Page 10 - Całość pdf + okładka
P. 10

2. INFORMACJA O PROJEKCIE

   2.1. Założone cele projektu

    Projekt Poznajmy świat jest odpowiedzią na zdiagnozowane na etapie składania wniosku
o dofinansowanie projektu problemy dotyczące słabych wyników osiąganych przez polskich
uczniów na III etapie kształcenia (gimnazjum). Wybór przedmiotów z zakresu matematyczno-
przyrodniczych i informatyki wynika z analizy egzaminu gimnazjalnego w szczególności
z części matematyczno-przyrodniczej, przeprowadzonego w województwie świętokrzyskim
w 2011 roku. Autorzy na etapie powstawania wniosku zaniepokojeni danym z raportu CKE
pokazującymi, że średni wynik w województwie świętokrzyskim jest niższy o 0,21 pkt od
średniego wyniku w kraju oraz tym, że najgorzej wypadł IV obszar stosowanie zintegrowanej
wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów, stwierdzili, że uczniowie nie umieją
wykorzystywać w praktyce zdobytej w szkole wiedzy.

    Gimnazjalny Innowacyjny Program Nauczania ma na celu, poprzez kształcenie
z zastosowaniem metody projektu, metody przewodniego tekstu, poprzez połączenie treści
z przedmiotów matematyczno przyrodniczych i informatyki – zajęć interdyscyplinarnych
spowodować, że uczeń zacznie rozumieć zasadność swoich działań.

    Głównym celem projektu było zwiększenie efektywności kształcenia w ramach III etatu
edukacyjnego w 20 gimnazjach z województwa świętokrzyskiego poprzez opracowanie
i upowszechnienie 7 Gimnazjalnych Innowacyjnych Programów Nauczania w zakresie
przedmiotów: matematyka, fizyka, geografia, biologia, chemia, informatyka.

    Szczegółowe cele projektu sprowadzały się do:

          zwiększenia liczby gimnazjów w województwie świętokrzyskim
             wykorzystujących GIPN, wzrostu umiejętności wykorzystywania wiedzy
             w praktyce wśród uczniów poprzez udział w zajęciach prowadzonych według
             GIPN,

          wzrostu umiejętności dydaktycznych w zakresie interdyscyplinarnego nauczania,
             stosowania metody projektów, tekstu przewodniego i technologię informacyjno-
             komunikacyjną,

          zwiększenia liczby dyrektorów i nauczycieli z gimnazjów zapoznanych z GIPN
             poprzez udział w konferencji.

   2.2. Główne działania w projekcie

    Rekrutacja gimnazjów

    Rekrutacja gimnazjów, a tym samym nauczycieli i uczniów, odbyła się w sposób
planowy, w oparciu o wcześniej opracowany Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie
Poznajmy świat. Została rozpoczęta kampanią promocyjno-rekrutacyjną w prasie i radiu,
akcją informacyjną polegającą na rozwieszeniu plakatów rekrutacyjnych na terenie
województwa świętokrzyskiego. Wysłano także do gimnazjów z terenu województwa
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15