Page 14 - Całość pdf + okładka
P. 14

Pytania ekspertów dotyczyły również liczby godzin zajęć interdyscyplinarnych
przewidzianych do realizacji na daną klasę, czy jest odpowiednia (wykonalna) oraz jakie jest
zainteresowanie uczniów takimi zajęciami. Większość nauczycieli odniosła się pozytywnie do
zaproponowanej w projekcie liczby godzin, twierdząc, że jest ona bardzo realistyczna i przy
dużym zaangażowaniu uczniów do tego typu zajęć możliwa do spełnienia.

    Analiza i ocena efektów wdrażania GIPN
    Dwa razy w każdym półroczu była przeprowadzana ankieta ewaluacyjna projektu wśród
uczniów klas projektowych oraz nauczycieli wdrażających GIPN.
    Ponadto wszyscy uczniowie uczestniczący w projekcie pod koniec klasy pierwszej
i drugiej pisali testy kompetencyjne zawierające reprezentację zadań z każdego
z realizowanych według GIPN przedmiotu.
    Na zakończenie projektu odbędzie się konferencja upowszechniająca GIPN oraz zostanie
wydana w formie papierowej publikacja zawierająca opracowane GIPN i scenariusze zajęć.
Publikacja zostanie też udostępniona w wersji elektronicznej - na stronie www Projektu.

   2.3. Wskaźniki i produkty

    Na zakończenie projektu osiągnięto zakładane we wniosku o dofinansowanie wskaźniki
w 100%, a niektóre znacznie wyższe.

    Wskaźniki projektu wyglądają następująco:
          liczba opracowanych i upowszechnionych innowacyjnych programów nauczania
             przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i technicznych
          liczba gimnazjów, w których wdrożono GIPN w zakresie przedmiotów
             matematyczno-przyrodniczych i zajęć komputerowych
          liczba uczniów biorących udział w zajęciach szkolnych prowadzonych w oparciu
             o GIPN
          liczba uczniów, u których zostały podwyższone umiejętności wykorzystania
             wiedzy w praktyce
          Liczba nauczycieli, którzy wzięli udział w cyklu szkoleń mających na celu
             przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć w oparciu o GIPN,
          liczba nauczycieli, którzy nabyli umiejętności w zakresie interdyscyplinarnego
             nauczania treści programowych z chemii, fizyki, matematyki, biologii, geografii
             i informatyki
          liczba nauczycieli, którzy wzięli udział w spotkaniach z osobami opracowującymi
             GIPN
          liczba osób zapoznanych z GIPN w gimnazjum.

    Od początku realizacji projektu wypracowano produkty:
          20 zrekrutowane gimnazja
          244 rozesłane pakiety rekrutacyjne
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19