Page 1187 - Całość pdf + okładka
P. 1187

Grupa II   Przygotowanie prezentacji na temat występowania złóż
Grupa III   i wydobycia soli kamiennej w Polsce i na świecie.
Grupa IV
 Grupa V    Przygotowanie albumu ze zdjęciami z odbytej wycieczki.

Grupa VI    Badanie rozpuszczalności soli kamiennej w wodzie
Grupa VII   (załącznik 2).

            Sporządzanie płynu fizjologicznego. Obliczanie stężenia
            procentowego soli w płynie fizjologicznym (załącznik 3).

            Wyznaczanie gęstości roztworu o stężeniu Morza Martwego
            (załącznik 4).

            Porównywanie zachowania się ciał w wodzie i w roztworze
            o stężeniu Morza Martwego (załącznik 5).

            Ile słonych paluszków można zjeść bez szkody dla zdrowia?
            (załącznik 6).
            Jak usunąć gołoledź? (załącznik 7).

Grupa VIII  Uwaga:

            Ćwiczenie do wykonania w domu ucznia.

                Czym roztwór chlorku sodu różni się od roztworu cukru?
                (załącznik 8).

Faza IV
Podsumowanie projektu

1. Prezentacja projektu.
2. Zabawa z rodzicami lub z dziadkami (konkurs zostanie przeprowadzony podczas

    prezentacji projektu) (załącznik 9).
3. Ocena projektu.

    Załącznik 10 – Narzędzie do samooceny wkładu w pracę grupy.
    Załącznik 11 – Narzędzie do oceny pracy grupy realizującej określone zadania.
    Załącznik 12 – Ocena końcowa projektu.
    Załącznik 13 – Ustalenie oceny ucznia.

Efekty końcowe projektu:
Uczniowie:

       podają wady i zalety soli kamiennej,
       rozróżniają roztwór soli od innych roztworów,
       wskazują praktyczne zastosowania soli,
       wymieniają czynniki wpływające na zróżnicowanie zasolenia wód powierzchniowych
       na Ziemi,
   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192