Page 1187 - Całość pdf + okładka
P. 1187
Grupa II Przygotowanie prezentacji na temat występowania złóż
Grupa III i wydobycia soli kamiennej w Polsce i na świecie.
Grupa IV
Grupa V Przygotowanie albumu ze zdjęciami z odbytej wycieczki.
Grupa VI Badanie rozpuszczalności soli kamiennej w wodzie
Grupa VII (załącznik 2).
Sporządzanie płynu fizjologicznego. Obliczanie stężenia
procentowego soli w płynie fizjologicznym (załącznik 3).
Wyznaczanie gęstości roztworu o stężeniu Morza Martwego
(załącznik 4).
Porównywanie zachowania się ciał w wodzie i w roztworze
o stężeniu Morza Martwego (załącznik 5).
Ile słonych paluszków można zjeść bez szkody dla zdrowia?
(załącznik 6).
Jak usunąć gołoledź? (załącznik 7).
Grupa VIII Uwaga:
Ćwiczenie do wykonania w domu ucznia.
Czym roztwór chlorku sodu różni się od roztworu cukru?
(załącznik 8).
Faza IV
Podsumowanie projektu
1. Prezentacja projektu.
2. Zabawa z rodzicami lub z dziadkami (konkurs zostanie przeprowadzony podczas
prezentacji projektu) (załącznik 9).
3. Ocena projektu.
Załącznik 10 – Narzędzie do samooceny wkładu w pracę grupy.
Załącznik 11 – Narzędzie do oceny pracy grupy realizującej określone zadania.
Załącznik 12 – Ocena końcowa projektu.
Załącznik 13 – Ustalenie oceny ucznia.
Efekty końcowe projektu:
Uczniowie:
podają wady i zalety soli kamiennej,
rozróżniają roztwór soli od innych roztworów,
wskazują praktyczne zastosowania soli,
wymieniają czynniki wpływające na zróżnicowanie zasolenia wód powierzchniowych
na Ziemi,

