Page 1185 - Całość pdf + okładka
P. 1185

zaplanuje i wykona doświadczenie prowadzące do wyznaczenia gęstości roztworu,
       zbada zachowanie się dowolnego ciała w wodzie i roztworze soli o różnym stężeniu,
       wyszuka i dokona selekcji informacji,
       zastosuje wiedzę w praktyce,
       wykształci umiejętność pracy samodzielnej i w grupie (integracja klasowa lub
       międzyklasowa),
       bezpiecznie posłuży się szkłem, sprzętem i odczynnikami chemicznymi,
       udokumentuje własne działania.

Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych

Chemia:
       Budowa chlorku sodu.
       Właściwości soli kamiennej.
       Rodzaje soli (kamienna, ważona, morska).
       Zastosowania soli kamiennej.
       Stężenie procentowe roztworu.
       Sól kamienna a zdrowie człowieka.

Geografia:
       Występowanie złóż soli kamiennej w Polsce.
       Wskazywanie na mapie fizycznej Polski miejscowości takich jak: Wieliczka, Bochnia,
       Inowrocław, Kłodawa.
       Znaczenie gospodarcze soli kamiennej.
       Wieliczka jako obiekt chroniony, znajdujący się na Liście Światowego Dziedzictwa
       Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości.
       Zróżnicowanie zasolenia wód na kuli ziemskiej.

Fizyka:
       Gęstość substancji.
       Prawo Archimedesa.
       Siła wyporu.
       Warunki pływania ciał.

Informatyka:
       Wykonanie prezentacji multimedialnej (wykorzystanie elementów graficznych,
       tekstowych, dźwiękowych własnych lub pobranych z innych źródeł).
       Wykorzystywanie programów komputerowych, np. arkusza kalkulacyjnego do analizy
       wyników eksperymentów.
   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190