Page 1185 - Całość pdf + okładka
P. 1185
zaplanuje i wykona doświadczenie prowadzące do wyznaczenia gęstości roztworu,
zbada zachowanie się dowolnego ciała w wodzie i roztworze soli o różnym stężeniu,
wyszuka i dokona selekcji informacji,
zastosuje wiedzę w praktyce,
wykształci umiejętność pracy samodzielnej i w grupie (integracja klasowa lub
międzyklasowa),
bezpiecznie posłuży się szkłem, sprzętem i odczynnikami chemicznymi,
udokumentuje własne działania.
Treści kształcenia zajęć interdyscyplinarnych
Chemia:
Budowa chlorku sodu.
Właściwości soli kamiennej.
Rodzaje soli (kamienna, ważona, morska).
Zastosowania soli kamiennej.
Stężenie procentowe roztworu.
Sól kamienna a zdrowie człowieka.
Geografia:
Występowanie złóż soli kamiennej w Polsce.
Wskazywanie na mapie fizycznej Polski miejscowości takich jak: Wieliczka, Bochnia,
Inowrocław, Kłodawa.
Znaczenie gospodarcze soli kamiennej.
Wieliczka jako obiekt chroniony, znajdujący się na Liście Światowego Dziedzictwa
Kulturowego i Przyrodniczego Ludzkości.
Zróżnicowanie zasolenia wód na kuli ziemskiej.
Fizyka:
Gęstość substancji.
Prawo Archimedesa.
Siła wyporu.
Warunki pływania ciał.
Informatyka:
Wykonanie prezentacji multimedialnej (wykorzystanie elementów graficznych,
tekstowych, dźwiękowych własnych lub pobranych z innych źródeł).
Wykorzystywanie programów komputerowych, np. arkusza kalkulacyjnego do analizy
wyników eksperymentów.