Page 1182 - Całość pdf + okładka
P. 1182
Informatyka:
Wyszukiwanie, selekcjonowanie i porządkowanie informacji w Internecie.
Wykonanie prezentacji multimedialnej (wykorzystanie elementów graficznych,
tekstowych, dźwiękowych własnych lub pobranych z innych źródeł).
Przedstawienie danych w tabeli, wykonanie wykresów w edytorze tekstu, arkuszu
kalkulacyjnym lub programie do prezentacji danych.
Fazy realizacji projektu
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Obejrzenie przez uczniów na przykład filmu pt. „Występowanie i rola wody w przyrodzie”
i zasugerowanie problemów do rozwiązania.
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy mózgów“. Uczniowie zapisują swoje
pomysły na tablicy, a następnie weryfikują je biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność,
materiały. Po burzliwej dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie
przerodziła się w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów.
Przypomina, że zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.
Faza III
Realizacja projektu.
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu (załącznik1).
2. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.
Działania uczniów:
uczniowie dzielą się na 7 grup zadaniowych,
sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
ich realizacji,
wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami, a grupą
zadaniową,
uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
zobowiązują się do terminowego wywiązywania z podjętych prac,
wywieszają opracowany terminarz w pracowni chemicznej, biologicznej,
geograficznej i matematycznej.