Page 1182 - Całość pdf + okładka
P. 1182

Informatyka:
       Wyszukiwanie, selekcjonowanie i porządkowanie informacji w Internecie.
       Wykonanie prezentacji multimedialnej (wykorzystanie elementów graficznych,
       tekstowych, dźwiękowych własnych lub pobranych z innych źródeł).
       Przedstawienie danych w tabeli, wykonanie wykresów w edytorze tekstu, arkuszu
       kalkulacyjnym lub programie do prezentacji danych.

Fazy realizacji projektu

Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Obejrzenie przez uczniów na przykład filmu pt. „Występowanie i rola wody w przyrodzie”
i zasugerowanie problemów do rozwiązania.

Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy mózgów“. Uczniowie zapisują swoje
pomysły na tablicy, a następnie weryfikują je biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność,
materiały. Po burzliwej dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie
przerodziła się w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów.
Przypomina, że zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.

Faza III

Realizacja projektu.
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu (załącznik1).
2. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.

    Działania uczniów:
         uczniowie dzielą się na 7 grup zadaniowych,
         sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
         ich realizacji,
         wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami, a grupą
         zadaniową,
         uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
         zobowiązują się do terminowego wywiązywania z podjętych prac,
         wywieszają opracowany terminarz w pracowni chemicznej, biologicznej,
         geograficznej i matematycznej.
   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187