Page 1180 - Całość pdf + okładka
P. 1180
Projekt „Czy wody naszych rzek są
czyste”
Adresaci projektu: uczniowie klas II i III gimnazjum
Formy i metody pracy: praca grupowa, metoda projektów
Czas realizacji: 3 miesiące
Miejsce realizacji:
a) zajęcia w terenie:
zlokalizowanie dzikich wysypisk śmieci na terenie gminy/miasta, w którym mieszka
uczeń,
pobranie próbek wody z rzek z najbliższej okolicy,
wskazywanie miejsca bezpiecznego do składowania odpadów,
wycieczka do oczyszczalni ścieków.
b) zajęcia w pracowni chemicznej.
Cele projektu:
Cel główny:
Zaangażowanie młodzieży w działania ekologiczne na rzecz najbliższego otoczenia.
Zapoznanie ze stanem czystości wód w miejscu zamieszkania.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
przedstawia obieg wody w przyrodzie,
wymienia stany skupienia wody,
opisuje budowę cząsteczki wody,
przedstawia co najmniej pięć fizykochemicznych właściwości wody,
wyjaśnia, jakie znaczenie ma woda dla organizmów
podaje co najmniej trzy źródła zanieczyszczeń wód,
wskazuje co najmniej trzy rodzaje zanieczyszczeń wód,
wymienia, jakie zagrożenia wynikają z zanieczyszczeń wody,
planuje sposób usunięcia z wody naturalnej niektórych zanieczyszczeń,
bada zapach, przezroczystość, pH i zawartość jonów chlorkowych w pobranych
próbkach wody,