Page 1186 - Całość pdf + okładka
P. 1186
Fazy realizacji projektu
Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Pogadanka wprowadzająca.
Przypomnienie wiadomości na temat funkcji soli w życiu człowieka:
sole jako składnik budulcowy organizmów,
sole jako nawozy mineralne,
sól jako przyprawa.
Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.
Po odbytej pogadance wprowadzającej nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy
mózgów” na teamat soli używanych w domu. Uczniowie zapisują swoje pomysły na tablicy,
a następnie weryfikują je biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność, materiały. Po burzliwej
dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie przerodziła się
w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów. Przypomina, że
zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.
Faza III
Realizacja projektu.
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu (załącznik 1).
2. Ustalenie terminu dwudniowej wycieczki do Wieliczki.
3. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.
Działania uczniów:
uczniowie dzielą się na 8 grup zadaniowych,
sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
ich realizacji,
wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami a grupą
zadaniową,
uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,
zobowiązują się do terminowego wywiązywania z pojętych prac,
wywieszają opracowany terminarz w pracowni chemicznej, fizycznej i geograficznej.
4. Realizacja działań grup zadaniowych.
NUMER ZADANIA DO WYKONANIA
GRUPY
Grupa I Przygotowanie trasy i planu wycieczki do Wieliczki.
Opracowanie pytań do przewodnika wycieczki.

