Page 1186 - Całość pdf + okładka
P. 1186

Fazy realizacji projektu

Faza I
Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania.
Pogadanka wprowadzająca.
Przypomnienie wiadomości na temat funkcji soli w życiu człowieka:

    sole jako składnik budulcowy organizmów,

    sole jako nawozy mineralne,
    sól jako przyprawa.

Faza II
Sformuowanie tematów i ustalenie zakresu projektów.

Po odbytej pogadance wprowadzającej nauczyciel proponuje uczniom pracę metodą „burzy
mózgów” na teamat soli używanych w domu. Uczniowie zapisują swoje pomysły na tablicy,
a następnie weryfikują je biorąc pod uwagę czas realizacji, trudność, materiały. Po burzliwej
dyskusji powstaje plan działania. Nauczyciel czuwa, aby dyskusja nie przerodziła się
w kłótnię. Zwraca uwagę, aby uczniowie nie krytykowali pomysłów kolegów. Przypomina, że
zgłoszone działania nie mogą pociągać za sobą dużych kosztów finansowych.

Faza III

Realizacja projektu.
1. Spisanie kontraktu z uczniami obowiązującego podczas realizacji projektu (załącznik 1).

2. Ustalenie terminu dwudniowej wycieczki do Wieliczki.
3. Wyłonienie grup zadaniowych i ustalenie terminów realizacji.

    Działania uczniów:
         uczniowie dzielą się na 8 grup zadaniowych,
         sporządzają listy osób przyporządkowanych do określonych zadań oraz ustalają czas
         ich realizacji,
         wybierają lidera grupy, który będzie łącznikiem między nauczycielami a grupą
         zadaniową,
         uzgadniają z nauczycielami terminy konsultacji,

         zobowiązują się do terminowego wywiązywania z pojętych prac,
         wywieszają opracowany terminarz w pracowni chemicznej, fizycznej i geograficznej.

4. Realizacja działań grup zadaniowych.

NUMER    ZADANIA DO WYKONANIA

GRUPY

Grupa I  Przygotowanie trasy i planu wycieczki do Wieliczki.
         Opracowanie pytań do przewodnika wycieczki.
   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191