Page 963 - Całość pdf + okładka
P. 963

Temat: Podróże kształcą – projektujemy
  wycieczkę wzdłuż Doliny Kamiennej

Cele lekcji

Uczeń:
- wytycza najdogodniejszą trasę podróży za pomocą mapy samochodowej, turystycznej,
- analizuje i interpretuje treść map: topograficznej, samochodowej i turystycznej,
- klasyfikuje obiekty na trasie wycieczki na przyrodnicze, kulturowe i typuje do zwiedzania,
- oblicza długość trasy posługując się skalą.

Metody pracy

- analizowanie map,
- instrukcja.

Środki dydaktyczne

- mapa topograficzna Gór Świętokrzyskich,
- mapa turystyczna Gór Świętokrzyskich,
- mapa samochodowa Polski.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca (5 min)
    1. Przedstawienie tematu i celów lekcji.
    2. Podział klasy na grupy 4 – 5-osobowe (uczniowie odliczają do 4 lub 5 w zależności od
         liczby uczniów w klasie. „jedynki” – grupa I; „dwójki” – grupa II; „trójki” – grupa III;
         „czwórki” – grupa IV; „piątki” – grupa V). Każda grupa wybiera lidera.
    3. Rozdanie materiałów – każda grupa otrzymuje mapę turystyczną i topograficzną Gór
         Świętokrzyskich oraz mapę samochodową Polski.

Część główna (30 min)
    1. Uczniowie pracują w grupach.
    2. Nauczyciel rozdaje każdej grupie instrukcję do zaprojektowania wycieczki
         (załącznik 1).
    3. Grupy pracują samodzielnie przez 15 min.
    4. Nauczyciel czuwa nad właściwym i rytmicznym przebiegiem pracy. Po upływie
         wyznaczonego czasu liderzy grup prezentują wyniki pracy. Czas prezentacji dla
         każdej grupy 3 min.
   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968