Page 960 - Całość pdf + okładka
P. 960
a) Jakie rodzaje elektrowni występują w Polsce?
b) Które rodzaje elektrowni dominują w Polsce?
c) Odczytaj na podstawie diagramu procentowy udział poszczególnych
elektrowni w produkcji energii elektrycznej w Polsce.
4. Nauczyciel przedstawia zagadnienie - problem: „Energetyka w Polsce” (przykleja lub
wyświetla na tablicy główną chmurkę metaplanu).
5. Uczniowie poszukują odpowiedzi pracując metodą metaplanu. W pierwszym etapie
odpowiadają, np. na żółtych karteczkach, na pytanie: Jak jest? (nauczyciel przykleja
lub wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). Następnie uczniowie
przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W drugim etapie odpowiadają, np.
na zielonych karteczkach, na pytanie: Jak być powinno? (nauczyciel przykleja lub
wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). Następnie uczniowie
przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W trzecim etapie odpowiadają, np.
na czerwonych karteczkach, na pytanie: Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?
(nauczyciel przykleja lub wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie
elipsy). Następnie przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W ostatnim
etapie wypisują, np. na niebieskich karteczkach, Wnioski? (nauczyciel przykleja lub
wyświetla to hasło zapisane na szablonie w kształcie prostokąta). Następnie uczniowie
przyklejają odpowiedzi na plakacie w odpowiednim miejscu (załącznik 3).
Część podsumowująca (5min)
Uczniowie wspólnie z nauczycielem omawiają powstały plakat i zapisują do zeszytu notatkę
na temat: „Energetyka w Polsce”.
Zadanie domowe
Zadanie dla szczególnie zainteresowanych:
Wyszukaj co najmniej po trzy argumenty „za” i „przeciw” budowie elektrowni jądrowych
w Polsce.