Page 960 - Całość pdf + okładka
P. 960

a) Jakie rodzaje elektrowni występują w Polsce?

             b) Które rodzaje elektrowni dominują w Polsce?
             c) Odczytaj na podstawie diagramu procentowy udział poszczególnych

                  elektrowni w produkcji energii elektrycznej w Polsce.
    4. Nauczyciel przedstawia zagadnienie - problem: „Energetyka w Polsce” (przykleja lub

         wyświetla na tablicy główną chmurkę metaplanu).

    5. Uczniowie poszukują odpowiedzi pracując metodą metaplanu. W pierwszym etapie
         odpowiadają, np. na żółtych karteczkach, na pytanie: Jak jest? (nauczyciel przykleja
         lub wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). Następnie uczniowie
         przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W drugim etapie odpowiadają, np.
         na zielonych karteczkach, na pytanie: Jak być powinno? (nauczyciel przykleja lub
         wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie koła). Następnie uczniowie
         przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W trzecim etapie odpowiadają, np.
         na czerwonych karteczkach, na pytanie: Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?
         (nauczyciel przykleja lub wyświetla to pytanie zapisane na szablonie w kształcie
         elipsy). Następnie przyklejają odpowiedzi na plakacie pod pytaniem. W ostatnim
         etapie wypisują, np. na niebieskich karteczkach, Wnioski? (nauczyciel przykleja lub
         wyświetla to hasło zapisane na szablonie w kształcie prostokąta). Następnie uczniowie
         przyklejają odpowiedzi na plakacie w odpowiednim miejscu (załącznik 3).

Część podsumowująca (5min)

Uczniowie wspólnie z nauczycielem omawiają powstały plakat i zapisują do zeszytu notatkę
na temat: „Energetyka w Polsce”.

Zadanie domowe

Zadanie dla szczególnie zainteresowanych:
Wyszukaj co najmniej po trzy argumenty „za” i „przeciw” budowie elektrowni jądrowych
w Polsce.
   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965