Page 890 - Całość pdf + okładka
P. 890

• rozróżnia funkcje oceny sumującej i kształtującej,
• buduje atmosferę uczenia się, pracując z uczniami i rodzicami,
• formułuje pytania kluczowe oraz zadaje pytania angażujące ucznia w lekcję
• stosuje efektywną informację zwrotną,
• wprowadza samoocenę i ocenę koleżeńską.

Wymagania programowe na poszczególne stopnie. W szkole funkcjonuje
osiągnięć ucznia, czyli określenie treści nauczania, które powinny być
wymagania na poszczególne stopnie, powinien uwzględnić następujące kryte
• przystępności, jako łatwość opanowania danego elementu treści;
• wartości kształcącej polegające na możliwości przeniesienia wewnętrznej
• niezawodności, rozumiane, jako pewność naukowa, tzn. treść trwale przyd
podstawą do dalszego kształcenia;
• niezbędności wewnątrzprzedmiotowej wynikające z faktu, iż pewne w
treści;
• niezbędności międzyprzedmiotowej wynikające z powiązań elementu t
nauczania tego samego przedmiotu;
• użyteczności rozumiane, jako wykorzystanie treści w obecnej i przyszłej pr

Do etapów analizy wymagań zalicza się:
1. Właściwy dobór i zakres treści nauczania.
2. Sformułowanie celów dydaktycznych lub operacyjnych.
3. Określenie kategorii celów.
4. Zastosowanie kryteriów wymagań.
   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895