Page 888 - Całość pdf + okładka
P. 888
Funkcja wychowawcza polega na motywowaniu ucznia do dalszej nauki
przeciętny, czy słaby także pragnie wykazać się wiedzą i zyskać aprobatę n
tzn. uzasadniony i zaakceptowany przez ucznia. Oczywiście, motywacja zew
wewnętrzna ucznia (chęć pomnażania swojej wiedzy i umiejętności).
Funkcja dydaktyczna wiąże się z całościowym ujęciem zagadnień oma
porządkowania jego wiedzy i tworzenia pewnej struktury. Uczeń, biorąc u
analogii oraz związków przyczynowo-skutkowych. Przeprowadzona kontrola
poprawioną pracę z uwagami nauczyciela.
Funkcja diagnozująca. Nauczyciel musi rozpoznać braki ucznia, przewidzie
rozszerzyć.
Funkcja informująca (klasyfikująca) przedstawia poziom opanowania w
opiekunów, którzy współdziałają ze szkołą w nauczaniu dziecka. Powinna to
cyfrowa. Rodzic ma prawo wiedzieć, jakie zagadnienia sprawiają dziecku tru
Funkcja metodyczna oceny szkolnej jest pewną odmianą funkcji informu
nauczyciel może ocenić trafność stosowanych metod nauczania, ewentualnie
Funkcja selektywna pozwala odróżnić uczniów dobrze przygotowanych do
Jak zatem oceniać ucznia, aby uwzględnić wszystkie funkcje oceny szkolnej
Najpełniej te założenia spełnia ocenianie holistyczne, czyli ocenianie opa
indywidualne cechy ucznia i przebieg jego nauki. Nauczyciel powinien stos
oceniać prace pisemne, wypowiedzi ustne, ale także inne form
w konkursach matematycznych, zajęciach koła matematycznego czy w zajęci
Obecnie w szkołach stosuje się ocenianie kształtujące, nazywane tak
w wielu krajach uważany za jeden z najbardziej obiecujących kierunków
następujące zasady:
• określa cele lekcji i formułuje je w języku zrozumiałym dla ucznia,
• ustala wraz z uczniami kryteria oceniania,