Page 889 - Całość pdf + okładka
P. 889

i. Rolę taką spełnia zarówno wynik pozytywny, jak i negatywny. Uczeń
nauczyciela, dlatego wynik negatywny powinien być właściwie stosowany,
wnętrzna, czyli sterowana oceną, nie daje takich rezultatów, jak motywacja

awianych na zajęciach. Przeprowadzając kontrolę, zmuszamy ucznia do
udział w sprawdzaniu swoich wiadomości, zmuszony jest do poszukiwań
 a pomaga mu dostrzec własne braki. Ma to miejsce wówczas, gdy otrzyma

 eć i ustalić, jakie elementy wiedzy należy powtórzyć, jakie odrzucić, a jakie

wiedzy, informuje o osiągnięciach nie tylko ucznia, ale i rodziców lub
o być informacja szczegółowa, a nie tylko jednoskładnikowa, jaką jest ocena
udności, czego dotyczy dana ocena.
 ującej. Polega na ustaleniu skuteczności działań nauczyciela. Dzięki niej

 zastanowić się nad doborem takich, które podniosą skuteczność nauczania.
 dalszej nauki od tych, którzy danej umiejętności jeszcze nie posiedli.

 i jednocześnie mieć poczucie, że ocena jest sprawiedliwa?
 arte na pełnej informacji o uczniu i jego osiągnięciach, uwzględniające
 sować różne środki gromadzenia informacji o uczniu i jego osiągnięciach,
my aktywności ucznia, takie jak: aktywność na lekcji, udział
 iach dydaktyczno-wyrównawczych.
kże „ocenianiem pomagającym się uczyć”. Ten sposób oceniania jest
w reformowania oświaty. W ocenianiu kształtującym nauczyciel stosuje
   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894