Page 1162 - Całość pdf + okładka
P. 1162
Projekt „Z roztworami za pan brat,
nie tylko w laboratorium”
Zajęcia realizowane metodą przewodniego tekstu
Formy pracy: problemowa z ćwiczeniami uczniowskimi
Adresaci projektu: uczniowie klasy II gimnazjum
Czas realizacji: 2 tygodnie
Cele projektu
Cel główny:
Przygotowanie roztworów o określonym stężeniu.
Cele operacyjne:
Chemia
Uczeń:
oblicza ilość substancji potrzebnych do przygotowania roztworu o określonym stężeniu
procentowym,
sporządza roztwór o określonym stężeniu procentowym,
stosuje „regułę krzyżową” mieszania roztworów,
nazywa i podaje zastosowanie podstawowego sprzętu i szkła laboratoryjnego,
potrzebnego do sporządzania roztworów,
bezpiecznie posługuje się szkłem, sprzętem i odczynnikami chemicznymi,
wymienia co najmniej 3 właściwości substancji, z których będzie sporządzać roztwory:
manganian (VII) potasu- KMnO4 siarczan (VI) miedzi (II) - CuSO4,, chlorek sodu (sól
kuchenna) –NaCl, sacharoza (cukier) - C12H22O11
Matematyka
Uczeń:
stosuje procenty w obliczeniach stosowanych w rozwiązywania problemów
w kontekście praktycznym,
wyznacza wskazaną wielkość ze wzoru chemicznego,
przedstawia treści zadania w postaci równania lub układu równań,
przedstawia graficznie sytuację z treści zadania
rozwiązuje zadania tekstowe na obliczenia procentowe za pomocą równań i układów
równań,
zamienia jednostki masy, objętości.