Page 1159 - Całość pdf + okładka
P. 1159

Co należy zmienić w zmontowanym układzie optycznym, aby przedstawić wadę
    krótkowzroczności i dalekowzroczności?

    Co musisz zmienić w Twoim zestawie optycznym, aby skorygować wytworzone wady
    wzroku?

    Które komórki siatkówki oka odpowiadają za widzenie barwne?

    W jaki sposób zademonstrujesz widzenie barw?

    Jak przeprowadzić test na istnienie ślepej plamki?

    Jak doświadczalnie wykażesz obuoczną rywalizację?

    Jakich zasad higieny przestrzegasz w celu zachowania prawidłowego funkcjonowania
    narządu wzroku?

    Jakich przyrządów/pomocy użyjesz, aby zademonstrować ciekawe złudzenia
    optyczne?

    W jakim programie wykonasz prezentację multimedialną na temat: „Czy te oczy mogą
    kłamać”?

    Wypełnij poniższą tabelę:

nr Operacja                    Wykaz materiałów  Źródło pozyskania   Wykaz
kol. (Czynność)                                                     narzędzi

1.

2.

3.

Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów
przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za A. Brejnakiem)

Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania
ćwiczenia można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za
A. Brejnakiem)
   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164