Page 1159 - Całość pdf + okładka
P. 1159
Co należy zmienić w zmontowanym układzie optycznym, aby przedstawić wadę
krótkowzroczności i dalekowzroczności?
Co musisz zmienić w Twoim zestawie optycznym, aby skorygować wytworzone wady
wzroku?
Które komórki siatkówki oka odpowiadają za widzenie barwne?
W jaki sposób zademonstrujesz widzenie barw?
Jak przeprowadzić test na istnienie ślepej plamki?
Jak doświadczalnie wykażesz obuoczną rywalizację?
Jakich zasad higieny przestrzegasz w celu zachowania prawidłowego funkcjonowania
narządu wzroku?
Jakich przyrządów/pomocy użyjesz, aby zademonstrować ciekawe złudzenia
optyczne?
W jakim programie wykonasz prezentację multimedialną na temat: „Czy te oczy mogą
kłamać”?
Wypełnij poniższą tabelę:
nr Operacja Wykaz materiałów Źródło pozyskania Wykaz
kol. (Czynność) narzędzi
1.
2.
3.
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć z nim
rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych odpowiedzi,
a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan czynności. Jeśli
warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie zaplanowanych przez
ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób można zrealizować
zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby grupa uczniów
przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za A. Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania
ćwiczenia można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za
A. Brejnakiem)