Page 1130 - Całość pdf + okładka
P. 1130
można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby
grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za
A. Brejnakiem)
Faza IV – wykonanie
Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania
ćwiczenia można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za A.
Brejnakiem)
Faza V – sprawdzenie Samoocena Ocena Ocena RAZEM
grupy nauczyciela
Kryteria oceny (1 – 5 pkt.) (1 – 5 pkt.)
(1 – 5 pkt.)
Czy wymieniono przynajmniej trzy
przykłady maszyn prostych?
Czy wykazano, że wydłużając ramię
działania siły możemy działać mniejszą
siłą wykonując pracę o tej samej
wartości?
Czy wybrano odpowiedni sposób na
wydłużenie ramion działania siły?
Czy dokonano pomiaru siły przed i po
wydłużeniu ramion dziadka do
orzechów?
Czy wskazano urządzenie gotujące
potrawy szybciej niż metodą
tradycyjną?
Czy wskazano zjawisko powodujące
wrzenie cieczy w wyższej
temperaturze?
Czy wybrano odpowiednie pomoce do
zademonstrowania wrzenia cieczy
w różnych temperaturach i pod różnym
ciśnieniem?
Czy zademonstrowano zależność
temperatury wrzenia od ciśnienia?
Czy wskazano urządzenie pozwalające
pozbyć się niechcianych zapachów
z kuchni?
Czy wskazano optymalne miejsce
zainstalowania kuchenki w kuchni?
Czy wybrano odpowiednie pomoce do
demonstracji zjawiska konwekcji?