Page 1130 - Całość pdf + okładka
P. 1130

można zrealizować zadanie – należy przekonać ucznia (grupę uczniów), aby przyjął (aby
grupa uczniów przyjęła) inne rozwiązanie - korzystniejsze i możliwe do wykonania. (za

A. Brejnakiem)

Faza IV – wykonanie

Po uzgodnieniu z uczniem (grupą uczniów) kolejności czynności i warunków wykonania
ćwiczenia można zezwolić na przystąpienie do realizacji poszczególnych etapów. (za A.

Brejnakiem)

 Faza V – sprawdzenie                   Samoocena  Ocena              Ocena      RAZEM
                                                   grupy           nauczyciela
               Kryteria oceny           (1 – 5 pkt.) (1 – 5 pkt.)
                                                                   (1 – 5 pkt.)
Czy wymieniono przynajmniej trzy
przykłady maszyn prostych?
Czy wykazano, że wydłużając ramię
działania siły możemy działać mniejszą
siłą wykonując pracę o tej samej
wartości?
Czy wybrano odpowiedni sposób na
wydłużenie ramion działania siły?
Czy dokonano pomiaru siły przed i po
wydłużeniu ramion dziadka do
orzechów?
Czy wskazano urządzenie gotujące
potrawy szybciej niż metodą
tradycyjną?
Czy wskazano zjawisko powodujące
wrzenie cieczy w wyższej
temperaturze?

Czy wybrano odpowiednie pomoce do
zademonstrowania wrzenia cieczy
w różnych temperaturach i pod różnym
ciśnieniem?
Czy zademonstrowano zależność
temperatury wrzenia od ciśnienia?
Czy wskazano urządzenie pozwalające
pozbyć się niechcianych zapachów
z kuchni?

Czy wskazano optymalne miejsce
zainstalowania kuchenki w kuchni?

Czy wybrano odpowiednie pomoce do
demonstracji zjawiska konwekcji?
   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135