Page 1125 - Całość pdf + okładka
P. 1125
Materiały potrzebne do wykonania zadania praktycznego:
Fizyka: interfejs Cobra4 lub
Maszyny proste: przykładowe maszyny proste siłomierze (nożyczki, dziadek do orzechów,
kombinerki, śrubokręt, nóż), dwa grubsze kołeczki drewniane, taśma
klejąca i inne,
Szybkowar: pompa próżniowa, szklanka, woda,
Konwekcja: kartonik do wycięcia wiatraczka lub żmijki, świeczka,
Naczynia połączone: butelka typu PET z otworkami na różnej wysokości, dwa dowolne
naczynia bez dna połączone rurką gumową lub szkolne naczynia
połączone.
Geografia: interfejs Cobra4; mapy klimatyczne, glebowe i ogólnogeograficzne, różne
źródła informacji, nasiona, cebulki wybranych roślin.
Biologia: probówki, zlewki, zakraplacze, odczynniki chemiczne do wykrywania białek,
cukrów, tłuszczów, witaminy C, deski do krojenia, noże, talerze, miski, produkty
roślinne.
Chemia: odczynniki chemiczne, sprzęt i szkło laboratoryjne.
Matematyka: taśma miernicza.
Informatyka: komputer z oprogramowaniem.
Faza II – planowanie
Pytania prowadzące i wskazówki do wykonania zadania:
„Fizyka w twojej kuchni”
Maszyny proste:
Jakie maszyny proste znajdują się w twojej kuchni?
W jaki sposób pokazać, że wydłużając ramię dźwigni zyskujemy na sile?
Jakich przyrządów użyjesz, aby zmniejszyć swoją siłę działania przy zgniataniu np.
orzecha?
W jaki sposób zmierzysz swoją siłę działania?
Wypełnij poniższą tabelę: Wykaz materiałów Źródło Wykaz narzędzi
nr Operacja pozyskania
kol. (Czynność)
1.
2.
Szybkowar:
Dzięki jakiemu urządzeniu szybciej ugotujesz rosół?