Page 1129 - Całość pdf + okładka
P. 1129
Wypełnij poniższą tabelę: Wykaz materiałów Źródło Wykaz narzędzi
Nr Operacja pozyskania
kol. (Czynność)
1.
2.
„Chemia w twojej łazience”
Jak doświadczalnie otrzymasz mydło?
Jak doświadczalnie zbadasz odczyn wodnego roztworu mydła?
Jak doświadczalnie zbadasz odczyn wodnych roztworów detergentów?
Jak doświadczalnie wykażesz wpływ roztworów: preparatu kreta, mydła
i szamponu na wełnę i włosy?
Jak doświadczalnie wykryjesz jon fosforanowy(V) w proszku do prania?
Wypełnij poniższą tabelę: Wykaz materiałów Źródło Wykaz narzędzi
pozyskania
nr Operacja
kol. (Czynność)
1.
„Matematyki wszędzie pełno”
Jak obliczamy objętość pokoju w kształcie graniastosłupa o podstawie czworokąta?
Jak zamieniamy jednostki objętości?
Jak wyznaczamy wysokość pokoju znając jego objętość i pole podstawy?
Ile energii potrzeba na ogrzanie pomieszczenia w kształcie graniastosłupa
o podstawie czworokąta określonych wymiarach?
Jak obliczamy koszt pomalowania pomieszczenia?
Jak obliczamy koszt ułożenia glazury w łazience?
Jak obliczamy rzeczywiste wymiary każdego pomieszczenia, jeśli mamy plan mieszkania
w danej skali?
Jak obliczamy koszt wymiany podłogi w pokoju?
Jak obliczamy koszt ocieplenia budynku o podanych wymiarach, biorąc pod uwagę koszt
zakupu materiałów i koszt robocizny?
Faza III - ustalanie
Po udzieleniu przez ucznia odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania należy odbyć
z nim rozmowę, w czasie której należy sprawdzić i omówić poprawność udzielonych
odpowiedzi, a także zatwierdzić zaproponowany przez niego (lub grupę uczniów) plan
czynności. Jeśli warunki techniczne pracowni szkolnej nie pozwolą na wykonanie
zaplanowanych przez ucznia (grupę uczniów) czynności lub okaże się, że w prostszy sposób