Page 927 - Całość pdf + okładka
P. 927
Temat: Zabawa pierwiastkami
chemicznymi
Cele lekcji
Uczeń:
podaje definicję pojęcia: pierwiastek chemiczny,
uzasadnia, dlaczego symbole pierwiastków chemicznych mogą być jedno– lub
dwuliterowe,
wskazuje, że w dwuliterowym symbolu pierwsza litera jest wielka a druga mała,
przyporządkowuje nazwom pierwiastków chemicznych ich symbole i odwrotnie,
podaje pochodzenie nazw wybranych pierwiastków chemicznych,
korzysta z układu okresowego pierwiastków,
wyszukuje symbol pierwiastka chemicznego na podstawie jego nazwy,
dzieli pierwiastki na metale i niemetale na podstawie układu okresowego pierwiastków,
współpracuje w zespole.
Metody pracy
słowna – miniwykład, pogadanka,
ilustracyjna – posługiwanie się układem okresowym pierwiastków chemicznych, domino
chemiczne,
aktywizująca – gra dydaktyczna.
Środki dydaktyczne
układ okresowy pierwiastków chemicznych,
domino chemiczne,
karty pracy z ćwiczeniami.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
przypomnienie wiadomości dotyczących podziału substancji chemicznych, podziału
pierwiastków chemicznych na metale i niemetale.
Część główna
podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celów lekcji,
pogadanka nauczyciela na temat historii odkryć pierwiastków chemicznych i podanie
nazw pierwiastków znanych w starożytności,