Page 927 - Całość pdf + okładka
P. 927

Temat: Zabawa pierwiastkami
                 chemicznymi

Cele lekcji

Uczeń:
    podaje definicję pojęcia: pierwiastek chemiczny,
    uzasadnia, dlaczego symbole pierwiastków chemicznych mogą być jedno– lub
    dwuliterowe,
    wskazuje, że w dwuliterowym symbolu pierwsza litera jest wielka a druga mała,
    przyporządkowuje nazwom pierwiastków chemicznych ich symbole i odwrotnie,
    podaje pochodzenie nazw wybranych pierwiastków chemicznych,
    korzysta z układu okresowego pierwiastków,

    wyszukuje symbol pierwiastka chemicznego na podstawie jego nazwy,
    dzieli pierwiastki na metale i niemetale na podstawie układu okresowego pierwiastków,
    współpracuje w zespole.

Metody pracy

    słowna – miniwykład, pogadanka,
    ilustracyjna – posługiwanie się układem okresowym pierwiastków chemicznych, domino
    chemiczne,
    aktywizująca – gra dydaktyczna.

Środki dydaktyczne

    układ okresowy pierwiastków chemicznych,
    domino chemiczne,
    karty pracy z ćwiczeniami.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
    przypomnienie wiadomości dotyczących podziału substancji chemicznych, podziału
    pierwiastków chemicznych na metale i niemetale.

Część główna
    podanie tematu lekcji i uświadomienie uczniom celów lekcji,
    pogadanka nauczyciela na temat historii odkryć pierwiastków chemicznych i podanie
    nazw pierwiastków znanych w starożytności,
   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932