Page 928 - Całość pdf + okładka
P. 928

wyjaśnienie przez nauczyciela, dlaczego istniała potrzeba wprowadzenia symboliki
    chemicznej, wzmianka o Jönsie Jacobie von Berzeliusie – twórcy symboliki chemicznej,
    wprowadzenie pojęcia pierwiastka chemicznego i zapisanie definicji w zeszycie,
    wprowadzenie zasad pisowni symboli pierwiastków,
    podanie uczniom przykładów tworzenia nazw pierwiastków chemicznych (od właściwości
    pierwiastków, postaci mitologicznych, nazw państw, miast i nazwisk uczonych),
    wykonywanie przez uczniów ćwiczeń indywidualnie i w grupach.

Część podsumowująca

    przypomnienie definicji pierwiastka chemicznego i zasad pisowni symboli chemicznych,
    wyszukiwanie symboli i podawanie nazw pierwiastków z podanego wyrazu – gra
    dydaktyczna,
    ocena pracy uczniów zgodnie z instrukcją zamieszczoną w kartach pracy (załączniki).

Zadanie domowe
1. Zadanie dla wszystkich uczniów.

 Zapamiętaj symbole następujących pierwiastków chemicznych: H, O, N, Cl, S, C, P, Si, Na,
                               K, Ca, Mg, Fe, Zn, Cu, Al, Pb, Sn, Ag, Hg.

2. Zadanie dla chętnych.
                Ukryj w rebusach nazwy pierwiastków chemicznych: lit, azot, tlen.
   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933