Page 928 - Całość pdf + okładka
P. 928
wyjaśnienie przez nauczyciela, dlaczego istniała potrzeba wprowadzenia symboliki
chemicznej, wzmianka o Jönsie Jacobie von Berzeliusie – twórcy symboliki chemicznej,
wprowadzenie pojęcia pierwiastka chemicznego i zapisanie definicji w zeszycie,
wprowadzenie zasad pisowni symboli pierwiastków,
podanie uczniom przykładów tworzenia nazw pierwiastków chemicznych (od właściwości
pierwiastków, postaci mitologicznych, nazw państw, miast i nazwisk uczonych),
wykonywanie przez uczniów ćwiczeń indywidualnie i w grupach.
Część podsumowująca
przypomnienie definicji pierwiastka chemicznego i zasad pisowni symboli chemicznych,
wyszukiwanie symboli i podawanie nazw pierwiastków z podanego wyrazu – gra
dydaktyczna,
ocena pracy uczniów zgodnie z instrukcją zamieszczoną w kartach pracy (załączniki).
Zadanie domowe
1. Zadanie dla wszystkich uczniów.
Zapamiętaj symbole następujących pierwiastków chemicznych: H, O, N, Cl, S, C, P, Si, Na,
K, Ca, Mg, Fe, Zn, Cu, Al, Pb, Sn, Ag, Hg.
2. Zadanie dla chętnych.
Ukryj w rebusach nazwy pierwiastków chemicznych: lit, azot, tlen.