Page 923 - Całość pdf + okładka
P. 923
podział klasy na 3 – osobowe grupy, przeprowadzenie doświadczeń (załącznik 2.) – każda
grupa sporządza jedną mieszaninę,
prezentowanie sporządzonej mieszaniny przez liderów grup, odczytanie obserwacji,
rodzaju mieszaniny i uzupełnianie karty pracy,
dyskusja nad występowaniem mieszanin w życiu codziennym,
rozwiązanie rebusu z hasłem stopy metali (załącznik 3.),
pokaz stopów metali jako mieszanin jednorodnych.
Część podsumowująca
określenie przez uczniów nowych pojęć, które wystąpiły na lekcji,
zdefiniowanie przez uczniów nowych pojęć,
segregowanie mieszanin – gra dydaktyczna (płyta eduROM),
ocena aktywności uczniów na lekcji.
Ewaluacja lekcji za pomocą metody tarczy strzeleckiej (załącznik 4.)
Sposób przeprowadzenia ewaluacji lekcji zależy od inwencji nauczyciela.
Zadanie domowe
1. Zadanie dla wszystkich uczniów (załącznik 5.).
2. Zadanie dla chętnych (załącznik 6.).
UWAGA:
Ze względu na przeprowadzane doświadczenia na lekcji, w stosunku do uczniów
niesprawnych manualnie, zastosować indywidualizację procesu nauczania.