Page 918 - Całość pdf + okładka
P. 918
Temat: Higiena układu krążenia
Cele lekcji
Uczeń:
określa pozytywny wpływ aktywności fizycznej na funkcjonowanie układu krążenia,
omawia wpływ diety na choroby układu krążenia,
wskazuje co najmniej 4 choroby układu krążenia,
wyjaśnia, na czym polega profilaktyka układu krążenia.
Metody pracy
metaplan,
burza mózgów.
Środki dydaktyczne
arkusze szarego papieru,
kolorowe, samoprzylepne karteczki (kółka, owale, prostokąty),
markery, taśma samoprzylepna.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
1. Czynności porządkowo – organizacyjne.
a) Nauczyciel zadaje pytanie uczniom, „Jaką rolę pełni układ krążenia?” (burza
mózgów).
b) Nauczyciel rozdaje karteczki.
c) Uczniowie zapisują swoje propozycje i przyklejają karteczki na tablicy.
d) Nauczyciel czyta odpowiedzi (nie krytykując i nie komentując).
e) Nauczyciel z pomocą uczniów grupuje odpowiedzi.
2. Nauczyciel podaje temat zajęć edukacyjnych „Higiena układu krążenia”.
Część główna
1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 5 – 6-osobowe (nauczyciel może podzielić klasę
według uznania, np. losowanie kolorowych kartek, kulek, itp.)
2. Nauczyciel przedstawia grupom problem do rozwiązania: „Higiena układu
krążenia”. (metaplan)
3. Każda grupa zapisuje na kolorowych kartkach odpowiedzi na pytania:
- Jak jest? (w kółkach),
- Jak być powinno? (w kółkach),
- Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? (w owalach),