Page 918 - Całość pdf + okładka
P. 918

Temat: Higiena układu krążenia

Cele lekcji

Uczeń:
       określa pozytywny wpływ aktywności fizycznej na funkcjonowanie układu krążenia,
       omawia wpływ diety na choroby układu krążenia,
       wskazuje co najmniej 4 choroby układu krążenia,
       wyjaśnia, na czym polega profilaktyka układu krążenia.

Metody pracy

       metaplan,
       burza mózgów.

Środki dydaktyczne

       arkusze szarego papieru,
       kolorowe, samoprzylepne karteczki (kółka, owale, prostokąty),
       markery, taśma samoprzylepna.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
1. Czynności porządkowo – organizacyjne.

     a) Nauczyciel zadaje pytanie uczniom, „Jaką rolę pełni układ krążenia?” (burza
          mózgów).

     b) Nauczyciel rozdaje karteczki.
     c) Uczniowie zapisują swoje propozycje i przyklejają karteczki na tablicy.
     d) Nauczyciel czyta odpowiedzi (nie krytykując i nie komentując).
     e) Nauczyciel z pomocą uczniów grupuje odpowiedzi.
2. Nauczyciel podaje temat zajęć edukacyjnych „Higiena układu krążenia”.

Część główna
    1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 5 – 6-osobowe (nauczyciel może podzielić klasę
         według uznania, np. losowanie kolorowych kartek, kulek, itp.)
    2. Nauczyciel przedstawia grupom problem do rozwiązania: „Higiena układu
         krążenia”. (metaplan)
     3. Każda grupa zapisuje na kolorowych kartkach odpowiedzi na pytania:
         - Jak jest? (w kółkach),
         - Jak być powinno? (w kółkach),
         - Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? (w owalach),
   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923