Page 897 - Całość pdf + okładka
P. 897

unktowane. W każdym sprawdzianie, obok zadań standardowych, powinno
umiejętności, ale również zadanie nietypowe, wymagające szczególnych
osiągnąć satysfakcjonującą go ocenę. Ponadto wskazane jest, aby zadania
 swoje odbicie w procesie lekcyjnym. Ważne jest również, aby uczeń znał
otyczących oceny.

 stopnie według następującej skali:

któw na poszczególne oceny szkolne, ale również kryteria przyznawania
 eży stosować odrębną punktację za wybór poprawnej metody rozwiązania i
 tak, że uczeń otrzyma poprawny wynik, mimo iż metoda, którą zastosował,

    że uczeń rozwiązuje zadanie poprawnie metodycznie, ale
 j jest poprawny wynik bez obliczeń. W takiej sytuacji należy wyjaśnić
onać obliczenia w pamięci.
 (m.in. dlatego, aby przyzwyczaić uczniów do tej formy, z którą spotkają się
y zapewnić samodzielność pracy ucznia. Można też przyznawać punkty nie

 osując tę formę oceny, nauczyciel sprawdza nie tylko znajomość definicji,
 ne odpowiedzi uczniów trzeba od razu poprawiać, ucząc ich jasnego i
 ia trudności zadania – pytania w zależności od możliwości intelektualnych
   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902