Page 897 - Całość pdf + okładka
P. 897
unktowane. W każdym sprawdzianie, obok zadań standardowych, powinno
umiejętności, ale również zadanie nietypowe, wymagające szczególnych
osiągnąć satysfakcjonującą go ocenę. Ponadto wskazane jest, aby zadania
swoje odbicie w procesie lekcyjnym. Ważne jest również, aby uczeń znał
otyczących oceny.
stopnie według następującej skali:
któw na poszczególne oceny szkolne, ale również kryteria przyznawania
eży stosować odrębną punktację za wybór poprawnej metody rozwiązania i
tak, że uczeń otrzyma poprawny wynik, mimo iż metoda, którą zastosował,
że uczeń rozwiązuje zadanie poprawnie metodycznie, ale
j jest poprawny wynik bez obliczeń. W takiej sytuacji należy wyjaśnić
onać obliczenia w pamięci.
(m.in. dlatego, aby przyzwyczaić uczniów do tej formy, z którą spotkają się
y zapewnić samodzielność pracy ucznia. Można też przyznawać punkty nie
osując tę formę oceny, nauczyciel sprawdza nie tylko znajomość definicji,
ne odpowiedzi uczniów trzeba od razu poprawiać, ucząc ich jasnego i
ia trudności zadania – pytania w zależności od możliwości intelektualnych