Page 896 - Całość pdf + okładka
P. 896

Ocena powinna być obiektywna, dlatego najlepiej stosować sprawdziany pu
znaleźć się zadanie, którego rozwiązanie wymaga minimum wiedzy i u
uzdolnień. Tak skonstruowany sprawdzian umożliwi każdemu uczniowi o
występujące w sprawdzianach na ocenę niższą niż bardzo dobra, znalazły s
stosowany system punktacji oraz miał możliwość wyjaśnienia wątpliwości do

Punkty uzyskane z prac klasowych i sprawdzianów mogą być przeliczane na

100% – 98% – celujący,

97% – 92% – bardzo dobry,

91% – 76% – dobry,

75% – 51% – dostateczny,

50% – 31% – dopuszczający,

30% – 0% – niedostateczny.

Nauczyciel powinien przedstawić nie tylko przeliczniki procentowe punk
punktów. Aby uzyskać maksymalną obiektywność oceny za sprawdzian, nale
konsekwencję jej realizacji oraz za poprawność obliczeń. Może być bowiem
jest błędna. Może również zdarzyć się sytuacja odwrotna,
z błędem rachunkowym. Dość trudna do oceny jest taka praca, w której
wątpliwości podczas rozmowy z uczniem, aby stwierdzić, czy mógł on wyko

Część sprawdzianów, które piszą uczniowie, powinna mieć charakter testów
na egzaminie). Zaleca się, aby testy były dostępne w kilku wersjach tak, aby
tylko za odpowiedź, ale i za rozwiązanie zadania.

Nauczyciel powinien systematycznie oceniać odpowiedzi ustne uczniów. Sto
twierdzeń czy pojęć, ale również ich rozumienie. Wadliwie sformułowan
precyzyjnego wypowiadania się. Ponadto nauczyciel ma możliwość dobrani
ucznia.
   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901