Page 1241 - Całość pdf + okładka
P. 1241
Rysunek 2. Wykres rozkładu wyników testu „na wyjściu” dla kompetencji
matematyczno-przyrodniczych i technicznych (informatycznych) przeprowadzonego na
zakończenie w klasie II
Rozkład wyników uzyskany „na wyjściu”, której średnia wyniosła 36,64; mediana
37,00; moda 37 a odchylenie standardowe 7,65
Wyniki w testach „na wejściu” (rysunek 1) i „na wyjściu” (rysunek 2) zostały
naniesione na wykresy. Oś x (pozioma) przedstawia liczbę punktów. Maksymalnym
możliwym do uzyskania wynikiem było 50. Natomiast oś y (pionowa) przedstawia liczbę
uczniów, którzy daną liczbę punktów uzyskali. Na podstawie analizy obu wykresów, można
zaobserwować wzrost wyników w teście „na wyjściu”.
Wśród badanych uczniów przyrost liczby punktów w teście „na wyjściu”
w porównaniu z testem „na wejściu” zaobserwowano u 98,67% uczniów, w tym 99,76%
dziewcząt uzyskało przyrost liczby punktów w teście „na wyjściu”, wśród chłopców przyrost
liczby punktów zaobserwowano, u 97,57% badanych chłopców.
Należy wziąć pod uwagę, że uczniowie w kasie III będą dalej realizować program
nauczania GIPN zapoczątkowany w projekcie „Poznajmy świat” co powinno dalej
pozytywnie wpłynąć na rozwój ich kompetencji.