Page 999 - Całość pdf + okładka
P. 999

Część główna
Nauczyciel rozwiesza planszę z rysunkami niektórych wielokątów foremnych (załącznik 1).
Uczniowie zapoznają się z ich nazwami i omawiają własności. Następnie uczniowie, pod
kierunkiem nauczyciela, obliczają sumę miar kątów wewnętrznych oraz miarę kąta
wewnętrznego ośmiokąta foremnego oraz ustalają wzór na obliczenie jego obwodu.
Podczas pozostałej części lekcji uczniowie pracują w grupach czteroosobowych. Nauczyciel
rozdaje karty pracy (załącznik 2). Następnie omawia zasady pracy w grupach. Informuje
uczniów, że czas wykonania zadań z karty pracy wynosi 20 minut.
Praca w grupach polega na rozwiązywaniu zadań dotyczących rozpoznawania wielokątów
foremnych, obliczaniu sumy miar kątów wewnętrznych wielokątów foremnych.
Prawidłowość wykonywanych zadań nauczyciel ocenia na bieżąco.
Uczniowie z poszczególnych grup otrzymują oceny w zależności od liczby punktów
zdobytych przez grupę.

Część podsumowująca
Nauczyciel z uczniami omawia pracę grup (uczniowie oceniają rezultat własnej pracy poprzez
liczbę otrzymanych punktów, dokonują samooceny) i ocenia aktywność uczniów na lekcji
zgodnie z sugerowaną punktacją.

Punktacja:
20 – 19 punktów: celujący,
18 – 15 punktów: bardzo dobry,
14 – 12 punktów: dobry,
11 – 8 punktów: dostateczny,
7 – 6 punktów: dopuszczający,
5 – 0 punktów: niedostateczny.

Zadanie domowe
Uczniowie otrzymują polecenie wykonania w domu zadań:
1. Obwód wielokąta foremnego wynosi 12 cm, a suma miar jego kątów wewnętrznych jest
równa 540°. Oblicz długość boku tego wielokąta.
2. Jaką długość ma bok sześciokąta foremnego o obwodzie równym obwodowi pięciokąta
foremnego o boku długości 1,2 dm?

Zadanie domowe dla zainteresowanych
Uczniowie otrzymują polecenie wykonania w domu zadania:
Ile boków ma wielokąt foremny, w którym miara kąta wewnętrznego jest równa 144°?
Odpowiedź uzasadnij.
   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004