Page 1002 - Całość pdf + okładka
P. 1002

Temat: Figury osiowosymetryczne
         i środkowosymetryczne

Cele lekcji

Uczeń:
     wskazuje figurę osiowosymetryczną i środkowosymetryczną,
     rysuje osie symetrii i znajduje środek symetrii figury,
     wskazuje wszystkie osie symetrii figury lub środki symetrii,
     rysuje figury mające określoną liczbę osi lub środków symetrii.

Metody pracy

– metoda aktywizująca: ćwiczenia z zastosowaniem wiadomości o symetrii osiowej
 i środkowej.

Formy pracy

– praca całej klasy,
– praca w grupach.

Środki dydaktyczne

- wycięte z papieru figury geometryczne.
- plansza, na której przedstawiono figurę środkowosymetryczną i figurę, która nie ma środka
symetrii.
- talia kart.

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
Przypomnienie wiadomości.
Nauczyciel pokazuje uczniom prezentację „Symetria w przyrodzie i architekturze”.
Po obejrzeniu prezentacji uczniowie podają własne, zaczerpnięte z życia codziennego,
przykłady symetrii.
Uczniowie odpowiadają na pytania:
1. Kiedy dwie figury są symetryczne względem prostej?
2. Kiedy dwie figury są symetryczne względem punktu?
   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007