Page 1002 - Całość pdf + okładka
P. 1002
Temat: Figury osiowosymetryczne
i środkowosymetryczne
Cele lekcji
Uczeń:
wskazuje figurę osiowosymetryczną i środkowosymetryczną,
rysuje osie symetrii i znajduje środek symetrii figury,
wskazuje wszystkie osie symetrii figury lub środki symetrii,
rysuje figury mające określoną liczbę osi lub środków symetrii.
Metody pracy
– metoda aktywizująca: ćwiczenia z zastosowaniem wiadomości o symetrii osiowej
i środkowej.
Formy pracy
– praca całej klasy,
– praca w grupach.
Środki dydaktyczne
- wycięte z papieru figury geometryczne.
- plansza, na której przedstawiono figurę środkowosymetryczną i figurę, która nie ma środka
symetrii.
- talia kart.
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
Przypomnienie wiadomości.
Nauczyciel pokazuje uczniom prezentację „Symetria w przyrodzie i architekturze”.
Po obejrzeniu prezentacji uczniowie podają własne, zaczerpnięte z życia codziennego,
przykłady symetrii.
Uczniowie odpowiadają na pytania:
1. Kiedy dwie figury są symetryczne względem prostej?
2. Kiedy dwie figury są symetryczne względem punktu?