Page 981 - Całość pdf + okładka
P. 981

Temat: Podstawowe komendy żółwia

Cele lekcji

Uczeń:
- zna podstawowe wiadomości związane z językiem i środowiskiem programu Logomocja,
- potrafi opisać budowę okna programu,
- zna podstawowe komendy programu służące do przemieszczania żółwia,
- potrafi zastosować poznane komendy do rozwiązania określonego problemu,
- potrafi reagować na błędy, poprawia je.

Metody pracy

- wykład,
- pogadanka,
- indywidualny pokaz z instruktażem,
- ćwiczenia – praca przy komputerze.

Środki dydaktyczne

- komputer,
- oprogramowanie,
- rzutnik multimedialny,
- tablica interaktywna lub ekran ścienny (opcjonalnie).

Przebieg lekcji

Część wprowadzająca
    - czynności wstępne,
    - wprowadzenie do tematu lekcji:

Nauczyciel informuje uczniów o nowym programie Logomocja, w którym będą pracować
przez najbliższe lekcje.

Część główna
1. Zapisanie tematu lekcji.
2. Uczniowie zapoznają się ze środowiskiem, budową okna oraz sposobem obsługi

    programu Logomocja, podejmują próby pracy w środowisku języka Logo.
3. Czynności uczniów:
- uczniowie uruchamiają program Logomocja,
- poznają środowisko i budowę okna programu, analizują go, opisują: pasek tytułu, menu,

     narzędzia programu, obszar grafiki, edycji, położenie żółwia,
- zapoznają się z pojęciem procedury i podstawowymi procedurami pierwotnymi

     (nauczyciel wyjaśnia znaczenie procedur oraz informuje uczniów, iż dzięki nim można
     sterować żółwiem).
   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986