Page 981 - Całość pdf + okładka
P. 981
Temat: Podstawowe komendy żółwia
Cele lekcji
Uczeń:
- zna podstawowe wiadomości związane z językiem i środowiskiem programu Logomocja,
- potrafi opisać budowę okna programu,
- zna podstawowe komendy programu służące do przemieszczania żółwia,
- potrafi zastosować poznane komendy do rozwiązania określonego problemu,
- potrafi reagować na błędy, poprawia je.
Metody pracy
- wykład,
- pogadanka,
- indywidualny pokaz z instruktażem,
- ćwiczenia – praca przy komputerze.
Środki dydaktyczne
- komputer,
- oprogramowanie,
- rzutnik multimedialny,
- tablica interaktywna lub ekran ścienny (opcjonalnie).
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
- czynności wstępne,
- wprowadzenie do tematu lekcji:
Nauczyciel informuje uczniów o nowym programie Logomocja, w którym będą pracować
przez najbliższe lekcje.
Część główna
1. Zapisanie tematu lekcji.
2. Uczniowie zapoznają się ze środowiskiem, budową okna oraz sposobem obsługi
programu Logomocja, podejmują próby pracy w środowisku języka Logo.
3. Czynności uczniów:
- uczniowie uruchamiają program Logomocja,
- poznają środowisko i budowę okna programu, analizują go, opisują: pasek tytułu, menu,
narzędzia programu, obszar grafiki, edycji, położenie żółwia,
- zapoznają się z pojęciem procedury i podstawowymi procedurami pierwotnymi
(nauczyciel wyjaśnia znaczenie procedur oraz informuje uczniów, iż dzięki nim można
sterować żółwiem).