Page 978 - Całość pdf + okładka
P. 978
Temat: Obsługa skrzynki pocztowej.
Zasady prowadzenia
korespondencji elektronicznej
Cele lekcji
Uczeń:
zakłada i konfiguruje konto poczty elektronicznej,
posługuje się pocztą elektroniczną,
wykorzystuje funkcje dostępne w programie pocztowym,
stosuje zasady netykiety w komunikacji elektronicznej.
Metody pracy
- pogadanka, dyskusja kierowana, pokaz, ćwiczenia praktyczne, praca w grupie.
Środki dydaktyczne
- komputery z dostępem do sieci Internet, tablica, rzutnik multimedialny, etykiety z
nazwami instytucji
Przebieg lekcji
Część wprowadzająca
przywitanie uczniów,
podanie tematu lekcji,
sprawdzenie obecności,
przeprowadzenie testu.
Część główna
1. Nauczyciel omawia cel i przebieg lekcji.
2. Uczniowie wykonują ćwiczenie 1 wg załącznika.
Nauczyciel prosi uczniów o przypomnienie zasad etykiety stosowanych w korespondencji
elektronicznej zwracając szczególna uwagę na temat listu i jego znaczenia, konieczność
i zasady używania zwrotów grzecznościowych, zasad odpowiadania na korespondencję
elektroniczną, zasad stosowania ozdobników i papeterii, zasad dołączania załączników.
Nauczyciel zwraca uwagę uczniom, że niewłaściwie napisany list może być potraktowany
jako spam.
Jeśli zachodzi taka konieczność nauczyciel, posługując się rzutnikiem, omawia sposób
obsługi skrzynki pocztowej.
Uczniowie losują nazwę instytucji, w której podczas ćwiczeń będą prowadzić korespondencję
Uczniowie wykonują ćwiczenie 2 wg załącznika.