Page 882 - Całość pdf + okładka
P. 882
VII.2- sprawdza, czy dana liczba spełnia równanie stopnia pierwszego z jedną
VII.3 – rozwiązuje równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą.
VII.5- sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pie
VII.6 – rozwiązuje układy równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomy
VIII. 1. - zaznacza w układzie współrzędnych na płaszczyźnie punkty o danyc
VIII. 2. - odczytuje współrzędne danych punktów.
VIII. 3. - odczytuje z wykresu funkcji: wartość funkcji dla danego argumentu
przyjmuje wartości dodatnie, dla jakich ujemne, a dla jakich zero.
VIII. 4. - odczytuje i interpretuje informacje przedstawione za pomocą wykre
przyrodzie, gospodarce, życiu codziennym).
XI. 3 - zamienia jednostki objętości.
X. 1. - korzysta ze związków między kątami utworzonymi przez prostą przec
X.3 – korzysta z faktu, że styczna do okręgu jest prostopadła do promienia po
X.11 - oblicza wymiary wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w dan
X.12 - oblicza stosunek pól wielokątów podobnych.
III. Modelowanie matematyczne
Dobieranie modelu matematycznego do prostej sytuacji. Budowanie modelu
I.1. - odczytuje i zapisuje liczby naturalne dodatnie w systemie rzymskim (w
VI. 1 - opisuje za pomocą wyrażeń algebraicznych związki między różnymi w
X.4- rozpoznaje kąty środkowe.
X.7 – stosuje twierdzenie Pitagorasa.
X.13 - rozpoznaje wielokąty przystające i podobne.
X.14 - stosuje cechy przystawania trójkątów.
X.15 - korzysta z własności trójkątów prostokątnych podobnych.