Page 878 - Całość pdf + okładka
P. 878

Wymagania ogólne w nauczaniu matematyki:

     I. Wykorzystywanie i tworzenie informacji
Interpretowanie i tworzenie tekstów o charakterze matematycznym. Uży
wyników.
I. 2. - dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne zapisane w postaci
własną strategią obliczeń (także z wykorzystaniem kalkulatora).
I. 3. - zamienia ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne (także okresowe ), zamie
I. 4. - zaokrągla rozwinięcia dziesiętne liczb.
I. 5. - oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawier
I. 6. - szacuje wartości wyrażeń arytmetycznych.
I. 7.- stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problem
gęstości, itp.).
II. 3. - dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne.
II.4. - oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawie
III.2 - zapisuje w postaci jednej potęgi: iloczyny i ilorazy potęg o tych sam
oraz potęgę potęgi (przy wykładnikach naturalnych).
IV.3 - mnoży i dzieli pierwiastki drugiego stopnia.
IV.4- mnoży i dzieli pierwiastki trzeciego stopnia.
V.1- przedstawia część pewnej wielkości jako procent lub promil tej wielkośc

V.5 - oblicza procent danej liczby.
V.3 - oblicza liczbę na podstawie danego jej procentu.
VII.1- zapisuje związki między wielkościami za pomocą równania pierwsz
wprost proporcjonalnymi i odwrotnie proporcjonalnymi.
VII.4- zapisuje związki między nieznanymi wielkościami za pomocą układu d
   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883