Page 690 - Całość pdf + okładka
P. 690

• udział w zajęciach pozalekcyjnych, np. konkursach, olimpiadach, turnie

Nauczyciel, formułując wymagania na poszczególne stopnie, powinien uw

• kryterium przystępności, które rozumiemy jako łatwość opanowania d

• kryterium wartości kształcącej, polegające na możliwości przeniesie
uogólnień,

• kryterium niezawodności rozumiane jako pewność naukowa, tzn. treś
się i która będzie podstawą do dalszego kształcenia,

• kryterium niezbędności wewnątrzprzedmiotowej wynikające z fakt
danego zakresu treści,

• kryterium niezbędności międzyprzedmiotowej wynikające z powi
kolejnych etapów nauczania tego samego przedmiotu,

• kryterium użyteczności rozumiane jako wykorzystanie treści w obecn

              Poziomy wymagań na

Stopień

   celujący   • opanował treści dopełniające oraz posia
bardzo dobry  • potrafi selekcjonować i hierarchizować
              • samodzielnie planuje i przeprowadza ek
              • udziela wyczerpujących odpowiedzi na
              • osiąga sukcesy w konkursach i olimpiad

              • opanował treści dopełniające,
              • samodzielnie interpretuje zjawiska,
              • broni swych poglądów,
              • poprawnie posługuje się językiem geog
   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695