Page 690 - Całość pdf + okładka
P. 690
• udział w zajęciach pozalekcyjnych, np. konkursach, olimpiadach, turnie
Nauczyciel, formułując wymagania na poszczególne stopnie, powinien uw
• kryterium przystępności, które rozumiemy jako łatwość opanowania d
• kryterium wartości kształcącej, polegające na możliwości przeniesie
uogólnień,
• kryterium niezawodności rozumiane jako pewność naukowa, tzn. treś
się i która będzie podstawą do dalszego kształcenia,
• kryterium niezbędności wewnątrzprzedmiotowej wynikające z fakt
danego zakresu treści,
• kryterium niezbędności międzyprzedmiotowej wynikające z powi
kolejnych etapów nauczania tego samego przedmiotu,
• kryterium użyteczności rozumiane jako wykorzystanie treści w obecn
Poziomy wymagań na
Stopień
celujący • opanował treści dopełniające oraz posia
bardzo dobry • potrafi selekcjonować i hierarchizować
• samodzielnie planuje i przeprowadza ek
• udziela wyczerpujących odpowiedzi na
• osiąga sukcesy w konkursach i olimpiad
• opanował treści dopełniające,
• samodzielnie interpretuje zjawiska,
• broni swych poglądów,
• poprawnie posługuje się językiem geog