Page 688 - Całość pdf + okładka
P. 688

Metody sprawdzania osiągnięć uczniów i propozycje kryteriów oceny
Ocena uczniów musi być procesem ciągłym i systematycznym. Powin
uzyskanych osiągnięciach. Ocena osiągnięć uczniów powinna być zróżni
i motywująca.

Ocenie podlegają następujące wiadomości i umiejętności:
    Czytanie i interpretowanie map różnych treści:
    • wyjaśnianie zjawisk i procesów geograficznych zachodzących w ś
    • przedstawianie i wyjaśnianie zależności między człowiekiem a śr
    • planowanie, przeprowadzanie i dokumentowanie obserwacji teren
    • posługiwanie się terminologią geograficzną,
    • odczytywanie, analizowanie danych statystycznych oraz przedstaw
    • wykorzystywanie wiadomości i umiejętności geograficznych w ży
    • wykorzystywanie różnorodnych źródeł i metod pozyskiwani
         wzbogacania i prezentowania swojej wiedzy.

Przy ocenie wyżej wymienionych wiadomości i umiejętności będą stosow
• testy,
• kartkówki,
• odpowiedzi ustne,
• wykonanie i interpretacja samodzielnych ćwiczeń i eksperymentów,
• prace domowe,
• aktywność na lekcji,
• praca w grupach,
• prezentacje multimedialne,
   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693