Page 386 - Całość pdf + okładka
P. 386

Podstawa              Szczegółowe cele kształcenia     Treści kształcen
programowa        i wychowania określające wiadomości

                          i umiejętności stanowiące
                   uszczegółowione efekty kształcenia

                                                         I. RUCH PROSTO

Uczeń:            Uczeń:                                 ruch jednostajn

1) posługuje się  rozpoznaje ruch i spoczynek            ruch zmienny.
pojęciem          w różnych układach odniesienia,
prędkości do
                  odróżnia tor ruchu od drogi przebytej  Pojęcia:
opisu ruchu;      przez ciało,
                                                         układ odniesienia,
przelicza         odróżnia ruchy prostoliniowe od        przemieszczenie, sz
                  krzywoliniowych,                       ruch jednostajny, w
jednostki
prędkości;

                  rozpoznaje ruch przyspieszony,         ruch przyspieszony,

                  rozpoznaje ruch opóźniony,

                  opisuje wielkości fizyczne:
                  przemieszczenie, szybkość, prędkość

                  i czas trwania ruchu,

                  wymienia symbole i jednostki,
                  w jakich wyraża się ww. wielkości
                  opisujące ruch,

                  przelicza jednostki tych samych
                  wielkości fizycznych,

                  jest przekonany o zagrożeniach
                  wynikających z niedopasowania
   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391