Page 386 - Całość pdf + okładka
P. 386
Podstawa Szczegółowe cele kształcenia Treści kształcen
programowa i wychowania określające wiadomości
i umiejętności stanowiące
uszczegółowione efekty kształcenia
I. RUCH PROSTO
Uczeń: Uczeń: ruch jednostajn
1) posługuje się rozpoznaje ruch i spoczynek ruch zmienny.
pojęciem w różnych układach odniesienia,
prędkości do
odróżnia tor ruchu od drogi przebytej Pojęcia:
opisu ruchu; przez ciało,
układ odniesienia,
przelicza odróżnia ruchy prostoliniowe od przemieszczenie, sz
krzywoliniowych, ruch jednostajny, w
jednostki
prędkości;
rozpoznaje ruch przyspieszony, ruch przyspieszony,
rozpoznaje ruch opóźniony,
opisuje wielkości fizyczne:
przemieszczenie, szybkość, prędkość
i czas trwania ruchu,
wymienia symbole i jednostki,
w jakich wyraża się ww. wielkości
opisujące ruch,
przelicza jednostki tych samych
wielkości fizycznych,
jest przekonany o zagrożeniach
wynikających z niedopasowania